Päevatoimetaja:
Eili Arula
+372 739 0339
Saada vihje

Uuring: Aardlapalu prügila gaasist pole mõtet autokütust toota

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Risto Mets
Aardlapalu prügila.
Aardlapalu prügila. Foto: Sille Annuk / Postimees

Äsjavalminud Tartu Aardlapalu prügila gaaside uuring näitas, et tekkiva metaani autokütuseks töötlemine pole otstarbekas, küll aga saab gaasi tulevikus kasutada soojus- ja elektrienergia tootmiseks.


«Uuringu eesmärgiks oli hinnata prügilagaaside teket aastatel 2010-2050 ja selgitada välja milliseid kasutusvõimalusi prognoositav metaani kogus pakub ning kas sellest piisaks tulevikus linnaliinibusside kütuseks,» selgitas linnamajanduse osakonna projektijuht Jaanus Tamm pressiesindaja vahendusel.



Uuringu tulemuste analüüs näitas, et autokütuseks sobivat metaani tekib prügilas esimestel aastatel umbes 800 000 - 900 000 kuupmeetrit, seejärel hakkab eralduvate gaaside hulk stabiilselt vähenema.



Sellisest kogusest piisaks umbes 15 linnaliinibussi aastaseks kütusetarbeks. Samas on prügilagaasi puhastamine autokütuseks küllalt kulukas, mis tõstab kütuse hinda.



«Seega võisime uuringu kokkuvõtteks tõdeda, et Aardlapalu prügilast tulevat gaasi autokütuseks puhastada ei ole otstarbekas. Küll aga on seda võimalik kasutada soojus- ja elektrienergia tootmiseks.» Kuidas täpselt gaas tulevikus kasutusse võetakse ei ole hetkel veel otsustatud.



Prügilagaaside uuringu viis läbi Ecotech OÜ, mille tellis Tartu linnavalitsus Läänemere piirkonna biogaasil sõitva ühistranspordi (Baltic Biogas Bus) projekti raames.

Kommentaarid

Märksõnad

Tagasi üles