Tartu linna autod joovad kütust tonnides

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Linnavalitsuse suurimad kütusetarbijad.
Linnavalitsuse suurimad kütusetarbijad. Foto: Graafika: Artur Kuus

Keskmiselt 3240 liitrit autokütust kuus ostsid Tartu linnavalitsuse ametkonnad ja allasutused mullu Alexela Oililt, kes on küll linna põhiline kütusega varustaja, kuid mitte ainus.


Kolme aasta eest vähempakkumise võitjana Tartu linnavalitsuse peamiseks kütusega varustajaks saanud Alexela Oili tankuritest voolas linna sõidukitesse ja muudesse masinatesse mullu ühtekokku 38 879 liitrit kütust. Raamlepingu järgi sai igalt ostult tavahinnast 2,6 protsenti allahindlust. Selle lepingu alusel osteti kütust umbes 600 000 krooni eest.



Tartu rahandusosakonna arvestuse kohaselt on kütusearveid kokku enam kui 700 000 krooni eest, sest ostetud on ka teistelt kütusemüüjatelt.



Võimalus või kohustus


Tartu linnavarade osakonna juhataja Kunnar Jürgenson sõnas, et praegu on lepingupartnerilt soodushinnaga kütuse ostmine võimalus, ent mitte range kohustus. Tulevikus on see aga plaanis kohustuseks muuta.



Siiski oli tema seisukoht, et mujalt ostmine ei pruugi linnale põhjendamatuid kulutusi tuua, sest on ka muid võimalusi kütusehinnalt soodustust saada, kas või säästukaardiga.



Alexela Oili ülevaate põhjal on kõige suuremad kütusekulutajad linnamajanduse osakond 9291 liitriga aastas – see on suur osakond, millel on pidev järelevalvekohustus –, linnaasutus Kalmistu 8864 liitriga – suur hooldustööde maht – ja linnakantselei 7361 liitriga – olulise panuse annab menetlusteenistus oma reididega.



Jürgenson lisas, et valdav trend on kütusearvete vähenemine nii seepärast, et personali on koomale tõmmatud, kui ka põhjusel, et väheneb ametiautode hulk.



See kütusearvestus ei kajasta linnavalitsuse töötajatele isikliku sõiduki kasutamise eest makstud hüvitisi.



Uued hanked tulemas


Tartu Kutsehariduskeskuse (KHK) direktori asetäitja haldusalal Mati Rammul ütles, et ametikooli kütusekulu on palju suurem, kui Alexela Oili andmed linnale näitavad.



KHK sõlmis tänavu veebruaris Ole­­rexiga sõidukitele kütuse ostmiseks aasta lõpuni kehtiva hankelepingu, mille kohaselt bensiini allahindlus on 55,2 senti postihinnast, diislikütusel 64,8 senti. KHK on ostukoguseks arvestanud 12 000 liitrit bensiini ja 5000 liitrit diislikütust.



Rammul ütles, et suur kütusekulu on seotud sõiduõppega.



Linnavalitsus otsustas, et Alexela Oiliga sõlmitud lepingut pikendatakse selle aasta lõpuni. Kütuse ostmiseks järgmisest aastast 2014. aasta lõpuni korraldab linnavalitsus uue hanke.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles