Invaliidist tartlane juhtus sõitma linnaliinibussis, mis läks vahetult pärast peatusest väljumist katki. Bussijuht ütles reisijale, et juba mulgustatud sõidutalongi ta terve vastu välja ei vaheta. Miks piletit ringi ei saa vahetada?
Miks ei vahetatud katkises bussis mulgustatud sõidutalonge tervete vastu?
Vastab ASi GoBus teenindusdirektor Ervin Nõmme:
Bussijuhtidel polegi ju talonge. Bussijuhid müüvad kellaajalise pileti, mis kehtib tunni või kogu käesoleva kuupäeva.
Kas neil võiks olla sellisteks puhkudeks varutalonge?
Ei, sellist asja ei ole korraldatud.
Kuidas sellised olukorrad võiks laheneda?
See on päris paras pähkel. Kui ta oleks ostnud pileti juhilt, poleks probleeme olnud, sest siis kehtib pilet tund aega ja pole üldse probleemi. Eks vanade kompostritega on see probleem, ega seal midagi teha ei ole.
Ainuke asi, et kui kontrolör talle materjali koostab, ei peaks ta leppima kiirmenetlusega, vaid nõudma üldmenetlust. Siis on võimalik lisada asitõendid. Kiirmenetlusega tunnistatakse ennast süüdi ja seda saab tühistada ainult kohtu korras.
Te viitate sellele, et tal on õigus istuda ümber teisele bussile ja esitada kontrolörile katki läinud bussis augustatud talong?
Jah, põhimõtteliselt peaks nii olema.
Ja kui kontrolör selgitust kuulda ei taha?
Siis koostatakse materjal, aga nagu ma ütlesin, ei peaks reisija leppima siis kiirmenetlusega. Alati on ju võimalik tõestada, et buss katki läks.
Kas see oleks väga keeruline korraldada, et bussijuhtidel oleks piletipakk taskus ja võimalik asenduspileteid jagada?
Ma ei usu, et me selle peale läheme. Esiteks hakkaksid juhid seda ilmselt kurjasti ära kasutama.
Te mõtlete, et nende piletitega võidaks lisaraha teenida, kui tegelikult mingit bussitõrget pole olnud?
Täpselt nii.
Reisija oli palunud veel bussijuhti, et ta kirjutaks tõendi: buss läks katki ning see ja see inimene on õigustatud sõitma teises bussis juba mulgustatud talongiga. Bussijuht olevat öelnud, et tal pole paberit. Kas bussijuht peaks tõendi andma?
Seda peaks arutama. Ütlen veel kord, et bussi katkiminekut on võimalik tõestada, kui reisija jätab meelde bussi numbri ja juhtunu kellaaja. Selle info võib kirjutada kas või sellele samale talongile. Dispetšerid ju fikseerivad, millal ja kus buss rikki läks.