Kas lumekoristajate nädalavahetuse tööga jäite rahule või on põhjust nuriseda?
Tartus pole lund kuhugi panna
Madis Tammeorg, Tartu haljastus- ja puhastusteenistuse juhataja:
Töövõtjad annavad endast kõik, mis suudavad. Kokkuleppel teevad rohkemgi. Aga probleem on selles, et lund pole taas kuhugi panna.
Tuleb teha uus otsus, kui palju ja kust lund ära tuleb vedada ja kui palju selleks raha on vaja. Peamine on leida tasakaal: vedada nii vähe kui võimalik ja nii palju kui hädavajalik.
300 000 krooni, mis linna reservfondist anti, on läbi?
Loomulikult. See oli tegelikult köömes.
Täna (eile – toim) lõuna ajal sõitsin läbi Pepleri tänava. Seal kipub jälle üsna kitsaks minema. Muidugi raskendavad liikumist ka mõned toredalt parkijad.
Pepleri tänav on ka tõesti üks murekoht. Ja kuigi lund on praegugi palju, lubab ilmateade veel juurde ka.
Kas on arvata, et vabariigi aastapäev ja presidendi külaskäik avab rahareservi kergemini?
Selle 300 000 krooni sisse olid presidendi tulekuga seotud koristustööd (Vanemuise tänaval Akadeemia-Ülikooli lõigus – toim) juba arvestatud. Lisaraha oleks vaja teistele tänavatele. Aga praegu alles infokogumine käib.
Kesklinna teeme kindlasti ära, sellest pole pääsu. Ja edasi on prioriteetsed muidugi bussiliinitänavad ja olulisemad jaotustänavad, mida läbivad suuremad liiklusvood.
Aga liiklus ju praegu iseenesest toimib. Küsimus on lihtsalt selles, et neist paljud on piiril, kus vallidesse lükatav lumi vajub tagasi, sest vallid on nii kõrged. Nõnda on näiteks Tähtvere tänavas.
Seal on juba raskendatud isegi ühesuunaline liiklus?
Jah. Lumi lihtsalt ei mahu ära.
Kas olete juba kirja pannud järgmised tänavad, millele lubatakse sõita ainult ühest otsast?
See info alles koguneb. Aga näiteks tuli Kivi tänavast signaal, et Narva ja Pika tänava vahelisel lõigul on läinud väga kitsaks. Ametlikult on ta kahesuunaline, aga sõitma mahub korraga ainult ühes suunas.
Kas on ilmne, et bussiliiklusega tänavail ühesuunalisus kõne alla ei tule?
Ei tule ja nende tänavatega oleme seni põhimõtteliselt ka järje peal.
Ainult et kui buss tuleb, jääb vastassuuna liiklus seisma?
Jah. Aga laiemaks sahkamine käib praegu põhiliinidel igal pool ja kui kusagil on töö tegemiseks tarvis autosid teisaldada, siis bussiliinidega tänavad on kindlasti eelisjärjekorras.
Olen tähele pannud, et Toomel on trepid küll üsna kenasti puhastatud, aga trepimademete algusse on tekkinud kinnitallatud lumest muhkjas pind, millel on kerge libastuda. Eriti siis, kui peaks sulaks minema. Kas te ei leia, et seal varitsevad potentsiaalsed traumad?
Meie haljastust kontrollivad spetsialistid vaatavad selle üle ja kui vaja, tuleb pind siledaks raiuda. Jääd ei tohi lasta sinna tekkida.
Täna (eile – toim) hommikul oli Struve tänava sissesõidul Riia tänava poolses otsas teel nii paks lumekiht, et autod lükkasid seda põhjaga. Kuna lumi on tänavakivid libedaks määrinud, oli tõusust üles saamine paras proovikivi. Tundus, et lumesahk oli tõstetud sahaga läbi sõitnud ja teeäärsest vallist hulga lund tagasi teele ajanud. Mida sellise olukorra kohta ütlete?
Töö käib kogu aeg ja ma usun, et päeva peale käiakse Struve tänav sahaga üle.
Kui sahk sinna üldse mahub, sest tee ääres pargivad autod.
No siis minnakse väiksema sahaga. On ka traktoreid ja muid kombineeritud variante, kui autosahk läbi ei mahu.
Nädalavahetusel tuli lund märksa vähem kui kardeti. Ülenurme lennujaama ilmateenistuse mõõtmise järgi sadas reede päevast pühapäeva õhtuni veena 7,3 millimeetrit. Lumeks teisendatuna võib see olla maksimaalselt 10 sentimeetrit. Kas homseks (tänaseks – toim) ennustatavat uut sadu pelgate?
Peljata pole siin midagi. Tuleb tegutseda. Normaalne liiklus tuleb tagada.