Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Ringtee eskiis ajab ärimehi muretsema

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Idaringtee eskiis
Idaringtee eskiis Foto: Graafika: TPM

Tulevase Tartu idaringtee algusosa eskiis on teinud murelikuks Ringtee tänava äärsete kinnistute omanikke, kes pelgavad, et ajakohastatav Ringtee muudab ettevõtete elu keerukamaks.



«Meie sisemine asjaajamine läheb väga raskeks, kui Võru ja Turu tänava liiklussõlme vahel pole ühtegi võimalust Ringtee tänavale pääseda,» väitis Ringtee 6a ja Ringtee 25 tegutseva ehituslaenutusfirma Stroman üks omanikke Margus Tilgar.



Tilgarile sekundeerib Tarbus Kinnisvara nõukogu liige Aivo Pärn, kes näeb ümberehitatavas Ringtees liiklustakistust põhirentniku GoBusi bussidele ja väiksemat või suuremat tüli veel ligi 40 rentnikfirmale.



«Me ei hakka planeeringut pidurdama, aga püüame läbi rääkida, et jõuda meile kõige sobilikuma lahenduseni,» lubas Pärn.



Piirkiirus kasvab


Ligi kümne kilomeetri pikkuse idaringtee ehitus, mis maksab esialgses arvestuses pisut alla 700 miljoni krooni, peaks Tartu linnavalitsuse ja maanteeameti plaani järgi algama tuleval aastal Ringtee tänava läbimurdega Petseri raudtee alt. 85 protsenti kulust katab Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond.



Hiljemalt 2012. aasta lõpuks peaks Tartu abilinnapea Margus Hansoni sõnul valmima ligi kilomeetripikkune lõik raudteest Ringtee-Tähe ristmiku lähisteni. See tööjärk maksab umbes 100 miljonit krooni, millest Tartu kanda jääb 15 miljonit.



Tulevane Ringtee tänav oleks 70-kilomeetrise piirkiirusega peatänav, mille kummaski sõidusuunas on kaks sõidurada. Paralleelselt peatänavaga kulgeksid kergliiklusteed ning kahesuunalised kogujateed.



Kogujateilt pääseks Ringteele ainult Võru tänava kohale ja Ringtee-Turu ristmikule rajatavate liiklussõlmede kaudu, mille vahemaa on umbes 1,5 kilomeetrit. Ainus autode otsepääs üle Ringtee tänava oleks Jalaka tänava viadukti kaudu. Tähe tänava ristmikule on kavandatud sillaga ülekäik jalakäijaile.



Ehituslaenutusfirmale Stro­­man kuulub aadressil Ringtee 6a 1500-ruutmeetrine kinnistu, kus paikneb laenutuse kontor ning osa renditavaid riistu. Teisel pool Ringtee tänavat, aadressil Ringtee 25, on aga Stromanil mitme hektari suurune laoplats, mida renditakse Tarbus Kinnisvaralt.



Kundesid teenindades peab laenutuse tõstuk olema kord siin-, kord sealpool Ringtee tänavat. Kui detailplaneering praeguse eskiisi vormis püsima jääb, tuleks hakata nii klientidel kui tõstukil tegema senisest 300-meetrisest otsast palju pikemaid sõite üle viadukti, mis hakkab ühendama Jalaka tänavat kahel pool Ringteed.



«Ma ei kujuta ette, kuidas me hakkame igale kliendile joonistama skeemi, kuidas suure ringiga teisele poole Ringteed saada,» kurtis Stromani üks omanikke Margus Tilgar. Tema arvates peaks autoga üle Ringtee tänava pääsema ka Tähe tänava kohal.



«Minu meelest pole mõistlik leiutada nii pisikese ala peale nii keerulist, lausa suurejoonelist transpordiskeemi,» arvustas Tilgar. «Eraldi ohtu satuvad jalakäijad, kes hakkavad kindlasti otsima otseülepääse Ringtee tänavast.»



Tartu abilinnapea Margus Hanson väitis, et Ringtee eskiisi puhul pole kahtlust: üksikute kinnistuomanike mugavuse riive ei kaalu üles väga paljude linlaste kasvavat liiklusmugavust, ajasäästu ning puhtamat linnaõhku.



Lisaks sellele, et transiitliiklus lükkub Ringtee silla kaudu kesklinnast kaugemale, lihtsustub ühendus Ihaste ja Ropka vahel, aga ka Annelinna ja Ropka vahel. Konsultatsioonifirma Ramboll liiklusuuring lubab Ringtee liikluskoormuse kolmekordset kasvu järgneva 25 aasta jooksul, mis välistab paljude samatasandiliste ristmike kavandamise.



Liiga keeruline


Tarbus Kinnisvarale kuulub bussipargis ja selle taga Ringtee 14, 19, 21, 25, 25a kinnistul kümme hektarit maad.



«Te peaksite pakkuma välja mingi uue lahenduse, see lahendus meile üldse ei sobi,» lausus firma nõukogu liige Aivo Pärn detailplaneeringu eskiisi avalikul arutelul. «Täna võib-olla pole õige aeg sellist asja teha, see on liiga keeruline. Aga mina pole spetsialist, muid lahendusi peaks välja pakkuma projekteerija.»

Tagasi üles