Tartu kesklinnast kaovad õueala märgid

Õueala märk.

FOTO: Peeter Kümmel /Sakala

Tartu liiklusnõukogu soovitas kesklinnast kaotada õueala liikluskorralduse, selle asemel kehtestatakse kiiruspiirang 20 kilomeetrit tunnis.


Liiklusnõukogu seisukoht on põhjendatud liiklusseadusesse plaanitud muudatusega, mille kohaselt võib laps õuealal mängida, näiteks keksu või palli.



Tartu liikluskorraldusteenistuse juhataja Tõnu Lukmann ütles, et see on piisav põhjendus, miks Tartu südalinnas õueala liikluskorraldus kaotada. «Peame tegeliku olukorra juriidikaga kooskõlla viima,» ütles ta.



Jalakäija õigused


Lukmann selgitas, et autojuhtide seisukohast ei muutu palju. Vähenevad aga jalakäija õigused.



Õuealal võivad nad sõiduteel liikuda sellises suunas ja sellise kiirusega, nagu ise tahavad. Kui õueala liikluskorraldus kaob, siis enam mitte.



Kuid Lukmann ütles, et ka praegu on väga vähe neid inimesi, kes kõnnitee asemel sõiduteel liiguvad: «Ka praegu ei kõnni inimesed piki sõiduteed, kuigi neil on selleks õigus.»



Sõidukiiruse tõstmist ei pidanud Tõnu Lukmann põhjendatuks, väiksem kiirus käib koos suurema tähelepanelikkusega. Enamik juhte sõidab Ülikooli tänava õuealal 20–30 km/h ja üksikud kiiremini kui 40 km/h.



Samas arvas ta, et kiirusepiirangu kehtestamine on juhtidele ka selgemini mõistetav kui õueala liikluskorraldus.



Muudatus võiks Lukmanni sõnul toimuda märtsis-aprillis.



Õueala liikluskorraldus kehtib Tartus veel paljudes kohtades Tammelinnas, Arhitekti tänava piirkonnas ja Annelinnas.



Õnnetused sebradel

Liiklusnõukogu arutas ka mullust liiklusõnnetuste statistikat. Õnnetusi on olnud tunamullusest vähem, kuid muret tekitavalt palju on neid Lukmanni hinnangul ülekäiguradadel. Mullu tervelt 17 ja ühes sai inimene surma.



Tartu liikluses sai mullu surma kaks inimest, teise surma põhjustas parklas lapsele otsas sõitnud narkouimas juht.



Liiklusnõukogu arutas ka võimalust osa tänavaid talvel lume tõttu ajutiselt ühesuunaliseks muuta. Otstarbekaks peeti kriitilisemad kohad linnas kaardistada ning määrata kindlaks vajalike ajutiste märkide asukohad, et vajadusel oleks kohe täpselt teada, kus ja kuidas liiklust ümber korraldada.



Liiklusõnnetused Tartus


                          2008     2009


Inimvigastusega     152     144


Hukkunuid                 3    2


Vigastatuid             163    155


neist raskelt             15    11



Jalakäijatega juhtunud õnnetused 2009


Juht ei andnud ülekäigurajal teed    17



Tee ületamine vales kohas         5



Tee ületamine punase tulega    2



Bussi tagant auto ette astumine      1



Veok tagurdas parklas otsa         3



Teed ületades auto ette astumine    3



Juht ei andnud pöördel teed    2



Lahtine segumasina luuk riivas     1



Joobes jalakäija astus sõidukile ette    1

Tagasi üles