Vedurijuhtide kinnitusel sõitis 39-aastane Peeter eile hommikul Jõgevamaal Kaarepere külje all raudteeülesõidul autoga rongi ette ilma, et oleks kordagi pidurdanud.
Raudteel hukkunud juht põrutas joonelt läbi tõkkepuu
Edelaraudtee kvaliteedi- ja ohutusjuht Urmas Lükki kinnitas, et praeguseks on vedurijuhtidelt juhtunu kohta aru päritud ning ka rongi vigastused täpsemalt üle vaadatud.
Vedurit juhtinud meeste sõnul kulgeb maantee selles piirkonnas mõnda aega raudtee kõrval ning ületab rööpad mitte risti vaid rööbiti. Punast autot märkasid vedurijuhid juba mõni aeg enne, kui see 110 km/h Tartu suunas liikunud rongi rammis. Ülesõidukohale lähenedes see aga ei vähendanud kiirust, vaid sõitis läbi tõkkepuu.
Lükki lisas, et auto ei jõudnud sõita mitte rongi ette, vaid veduri etteotsa lumeraua ja esimese ratta vahele kinni. Selliselt lohistas reisirong autot kaasa kogu pidurdusteekonna kuni järgmise ülesõidukohani Pikkjärve-Visusti teel.
Avarii põhjustanud mees suri saadud vigastustesse oma Volkswagen Passati roolis sündmuskohal. Mehe tagaistmel viibinud ema pääses kergelt ning ta lubati pärast arstlikku kontrolli koju.
Reisirongi vedur sai esialgsete hinnangutega võrreldes siiski pisut rohkem kahjustada. Lisaks kiirusmeeriku karbile vajavad remonti ka reduktorajam, masinaruumi trepp ning mitmed teisedki detailid. Umbes 2,5 ruutmeetri ulatuses sai vedur ka värvkatte ja kerevigastusi. Kui kulukaks võib veduri taastamine minna, lükki ei täpsustanud, viidates, et remondi eest maksab kindlustus.
Vedurijuhid elavad taolisi õnnetusi üle erinevalt. Ohutusjuhi sõnul on ka neid, kes pärast õnnetust töölt lahkuvad. Neljapäeval Tallinna-tartu kiirrongi juhtinud mehed on ka varem hukkunuga avariisid üle elanud ning töötavad ilmselt ka nüüd raudteefirmas edasi.
Lükki lisas, et õnneks näitab raudteeõnnetuste arvukus vähenemistendetsi.