Kiirtoit alustab võimsat pealetungi

Elina Randoja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Americas läheb kõige paremini kaubaks kebab kartulisektoritega.
Americas läheb kõige paremini kaubaks kebab kartulisektoritega. Foto: Sille Annuk

Paljud Tartu ettevõtjad on jõudnud arusaamale, et vaesel ajal tahavad inimesed süüa võimalikult kiiresti ja odavalt. Ainuüksi viimase kuuga on avatud juba neli uut kiirsöögikohta ning neid tuleb veel juurde.


Egon Vaiksaar avas jõulude paiku Võru tänaval kiirsöögikoha Faster’s ning hoolimata konkurentide rohkusest tulevikku ei karda.



«Elus me oleme ja kindlasti kavatseme ka ellu jääda, ruumi on kiirtoidule,» arvab Vaiksaar. «Mina prognoosin, et see on alles algus, kui vaadata, mis mujal maailmas toimub.»



Faster’si asukohavalik võib tunduda üsna kummaline – kohe kõrval on Statoil, üle ristmiku asub Tartu kõige popim burgeriputka Sirius.



Omanik on kohta valides aga hoopis kavalust kasutanud, ta panustab inimeste harjumusele sellest piirkonnast süüa otsida.



«Me pigem toetame üksteist. Konkurents on ju edasiviiv jõud ja klient ainult võidab sellest,» ütles Vaiksaar.


Faster’sis ei saa küll istuda, kuid süüa saab siiski sees soojas. Egon Vaiksaare sõnul hakkavad kliendid tasapisi neid üles leidma, kuid suurem liikumine käib siiski vaid lõuna ajal.



Põhjalik muutumine


Grillburgeri nime kandnud ettevõte avas eelmisel aastal koguni kaks uut kohta, kõigepealt Raadil ja siis oktoobris Sõbra keskuses.



Söögikoha omaniku Algis Astmäe sõnul muutus Raadil talvisel ajal klientuur aga väga kesiseks. Seega müüdi koht maha, et suunata kogu tähelepanu Võru tänava asutusele, mis hakkas alles hiljuti kandma nime America.



Nime muutmise põhjuseks oli see, et Grillburger tekitas klientides eelarvamuse, nagu saaks sealt vaid hamburgereid, kuigi tegelikult pakuti ka praade, pitsasid ja muudki. Koos nimemuutusega lisandusid ka päevapraed.



«Me peame rohkem reklaami tegema. Kõrvalolevas Maxima poes käib väga palju rahvast, aga need kahjuks ei ole vist meie kliendid. Kohavalikuga oleme rahul, sest see ei ole küll kesklinn, aga siin on hea parkida ja koht pakub ka muid häid võimalusi,» on Astmäe rahul.



Näiteks on see Tartus üks väheseid kohti, kus saab pakkuda süüa korraga sajale inimesele.



Tartu legendaarseima kiirsöögikoha Siriuse omanik Paul Lehto ütles, et konkurentide juurdetulek annab kindlasti tunda. «Mitte nii, et me nüüd midagi kinni peaksime panema, aga oleme märganud küll,» sõnas Lehto.



Kuusteist aastat tegutsenud putka elujõulisuse taga ei näe ta midagi müstilisemat kui lihtsalt palju tööd ja vaeva klientuuri loomisel. «See ei ole lihtne töö,» tõdes Lehto.



Tuleb leida klientuur


Linnavalitsuse ettevõtluse osakonna peaspetsialist Evelina Geryak, kelle käte vahelt käivad läbi kõigi uute toidukohtade registreerimisavaldused, arvab, et loodud toidukohtade püsimajäämine sõltub mitmest asjaolust.



«Koht on kindlasti see kõige määravam asi. Siin kesklinnas on nüüd City kiirtoit Küüni 5b ja Teine Koht Küüni 5a. Nende vahel on ainult mõned meetrid, nemad peavad küll väga pingutama, et ellu jääda,» sõnas Geryak.



Kuid sama suurt rolli kui koht mängib ka see, kuidas toitlustajad suudavad ennast reklaamida ning kuidas neil õnnestub hoida hinna ja kvaliteedi suhet.



«Tarbijaskond on ju suhteliselt sama, sellepärast nad peavad leidma oma niši, kuidas ellu jääda – ilma selleta ei saa,» ütles Geryak.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles