Päevatoimetaja:
Richard Särk
Saada vihje

Lumetõrje segaja saab palvekõne

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Suusarada Tähtveres Jakobsoni tänaval.
Suusarada Tähtveres Jakobsoni tänaval. Foto: Margus Ansu

Tartu linnavalitsus võtab appi politsei andmebaasi, et saada kontakt autoomanikega, kelle uulitsa veerde pargitud ning lumme mattunud masinad takistavad lumesahkadel sõiduteede lahtilükkamist.


Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haagi sõnul on pikemaks ajaks tänavale jäetud sõidukid muutnud liiklemise keerukaks juba vähemalt tosinkonnal tänaval. Juurde langev lumi teeb olukorra üha hullemaks.



«Palume autoomanikelt mõistvat suhtumist,» ütles Haak. «Kellel võimalik, võiks hoida oma autot hoovis.»



Päev-päevalt üha enam autokujulist lumehange meenutavate sõidukite jalust ära saamiseks teeb linnavalitsus koostööd politsei liiklusliiniga 14 900, mille andmebaasis leidub muu info kõrval ka enamiku autokasutajate mobiiltelefoni number.



Üks autogi rikub pildi


Umbes pooli Tartu tänavaid hooldav Tänavapuhastuse AS suutis kolmapäeval koostöös linnavalitsuse ja politseiga saada peaaegu korda Pepleri tänava. Abi oli ajutistest parkimiskeelumärkidest ning telefonikõnedest autoomanikele.



«Paraku jäi üks auto ikkagi eest viimata ja see rikkus kogu pildi,» tõdes Tänavapuhastuse ASi Tartu osakonna juhataja Toomas Joost.



Rein Haagi kinnitusel ei kaalu Tartu linn esialgu lumekoristust segavate autode sundteisaldamist, mis on plaanis Tallinnas. Liikluseeskirja kohaselt pargitud masinate puhul oleks sundteisaldus Haagi hinnangul seadusrikkumine.



Liiklusvaidlustele spetsialiseerunud vandeadvokaat Indrek Sirk viitas aga liiklusseaduse paragrahvile, mis käsitleb pargitud sõiduki ümberpaigutust erandolukorras. Operatiivülesannete täitmise kõrval kuuluvad selle punkti alla ka kiiresti muutuvad ilmaolud.



Sundteisalduse korral tuleb teisaldajal aga silmas pidada, et auto ajutine hoiukoht oleks valvatud. Teisaldus- ja hoiukulud peab katma teisalduse korraldaja, õiguspäraselt pargitud auto korral neid masinaomaniku kraesse kirjutada ei tohi.



Tartu linnamajanduse osakonna haljastus- ja puhastusteenistuse juhataja Madis Tammeorg ütles, et eriti raskeks on läinud olukord Kalevi, Pepleri, Tiigi, Tähtvere, Tähe, Kastani, Vaba, Sõbra, Kivi, Mäe, Peetri ja Orava tänaval.



«Mõnel tänaval paneme lähiajal üles ka parkimist ajutiselt keelavad märgid, et tänav korda saada,» lubas Tammeorg.



Alates läinud sajandi üheksakümnendate aastate keskpaigast on Tartu aastane lume äraveo hulk püsinud 10 000 kuupmeetri kandis.



Majanduse kokkutõmbumise tõttu lõikas Tartu mullu kevadtalvel numbri ligi kolm korda väiksemaks, tänavu on eelarves kirjas ligi 300 000 krooni vaid 2000 kuupmeetri lume äraveoks.



Vedu on määratud üksnes Tartu läänepiirkonda ehk Võru-Riia-Narva maantee joonest lääne poole jäävaile tänavaile, mille koristusmaht on läbi aastate moodustanud terve linna koristusmahust üle kahe kolmandiku.



«Igaks lumeveoks, mida tahaksime tellida idapiirkonnas, tuleks meil raha küsida reservfondist,» märkis Madis Tammeorg.



Kuna hulk lumevedu kõige hädapärasematest kohtadest, eeskätt bussipeatustest ja tasulistelt parkimiskohtadelt, sai Tammeoru sõnutsi tehtud vahetult enne aastavahetust, pole sel aastal tulnud veole kulutada veel kroonigi.



Tänav ühesuunaliseks


Tammeorg nentis, et vedu lükatakse edasi nii kaua kui võimalik. Mõnel juhul, näiteks Lao ja Tähtvere tänavas, on tõenäone liikluse ühesuunaliseks muutmine. Lao tänaval võidakse Rein Haagi sõnul lisaabinõuna keelata parkimine.



«Autosid pole tänavate ääres varasematest talvedest rohkem, aga lund on rohkem,» sedastas Toomas Joost olukorra erilisust. «Paraku on alati olemas risk, et mõni saha teele jääv auto saab ka kannatada. Sel aastal on läinud õnneks, aga varem on mõned kõksud ikka olnud.»

Märksõnad

Tagasi üles