Veemotomees Jüri Jõul tuli maailmameistriks

Risto Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veemoto EMV III etapp Tartus Anne kanalil. Jüri Jõul ei andnud oma kätega ehitatud paadil teistele sõnaõigust.
Veemoto EMV III etapp Tartus Anne kanalil. Jüri Jõul ei andnud oma kätega ehitatud paadil teistele sõnaõigust. Foto: Risto Mets

Nädalavahetusel Saksamaal Berliinis peetud veemoto maailmameistrivõistlustel tuli GT-30 klassis võitjaks tartlane Jüri Jõul. Juuni alguses EMil hõbedale jõudnud Jõul pani maailmameistritiitliga hooajale kuldse punkti.

Tegelikult oli see Jõulule sel hooajal juba teine maailmameistritiitel. Esimese võidu saavutas ta koos rahvusvahelise meeskonnaga, kuhu kuulusid lisaks temale ka kaks lätlast ja üks venelane, kestvussõidu MMil, mis peeti Moskvas. Kaheksa tundi väldanud sõidus tuli igal mehel vee peal olla kaks tundi.

Berliinis oli Eestist stardis ka Matthias Agur Viljandist. Agur võitis kohasõidu, sest sai Jõulu kinnitusel kihutada vabas vees. Võistlussõitudes polnud tal aga piisavalt õnne. Viimases sõidus keeras ta lainetes paadi lausa üle pea. Tulemuseks oli 14. koht.

Teda edestas kolmas mees Eestist, Valentin Bassov Tallinnast. Tema sai kokkuvõttes üheksanda koha. Kahes viimases stardis ta aga ei osalenud, sest tema paat purunes.

Jõul võitis kaks viimast sõitu ja saavutas kahes esimeses sõidus teise koha. Kaks esimest sõitu võitnud soomlane Tuukka Lehtonen sai küll Jõuluga sama arvu punkte, kuid kuna kaks sõitu katkestati, siis võrdsete punktide korral võrreldakse täisringidega sõitude aegu. Need kaks võitis mõlemad Jüri Jõul.

Kitsas betoonkanalis peetud võidusõidul tekkisid suured lained, mis ei tahtnud sugugi hajuda. Just lainete tõttu tuli seitsmel paadil katkestada. Võistlejad vajasid põrutamise vastu lausa valuvaigisteid. «Soovisin rasket vett, sest see sobib mu paadile, kuid nii rasket ka ei soovinud,» märkis Jõul, kelle sõnul ei olnud sõidu vältel võimalik ette aimata, millisest suunast laine tuleb.

Kahes viimases sõidus seadistas Jõul oma paadi ümber mitte suurema lõppkiiruse, vaid parema stabiilsuse saavutamiseks. See tõigi edu, sest lõppkiirus ei pääsenud suurtes lainetes maksvusele. «Võrdseid paate oli tegelikult kolm-neli,» märkis Jõul. «Olin psühholoogiliselt tugevam,» lisas ta.

Nädala eest Tartus Anne kanali peetud Eesti meistrivõistluste finaaletapil tuli Jõul oma paadiklassis samuti esimeseks. Toona kinnitas ta pärast võistlust, et on paadi otsast lõpuni ise ehitanud ja edu toobki see, et ta tunneb oma masinat läbi ja lõhki.

Uueks hooajaks tahab ta aga uue paadi ehitada. Selle juba süsinikkiust. «Kiirust on juurde vaja,» tunnistas mees. Praegusele võistluspaadile tekkis ootamatult ostuhuviline ning kui tehing saab teoks, peaks uue paadi materjali jaoks raha koos olema, tõdes Jõul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles