Veski tänaval on nüüd uus rattarada

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veski tänav sai märgistatud jalgrattaraja.
Veski tänav sai märgistatud jalgrattaraja. Foto: Kristjan Teedema

Veski tänaval on nüüd uus rattarada, aga selle rajamine tõi kaasa muudatusi ka autoliikluses.

Tartu linnavalitsuse jalgrattateede koordinaator Toomas Põld on varem teada andnud, et see rattarada Kuperjanovi ja Näituse tänava vahel on plaanis maha märkida autovabaks päevaks, see päev oli nädala eest pühapäeval. Mõtte teoks tegemine oli keeruline ja liikluslahendust lihviti pikalt.

Siis aga pööras ilm niiskeks ja reedel oli küsimus, kas märgistuse saab maha märkida või siiski mitte, sest asfalt peab selle töö ajal kuiv olema.

Ohutuim lahendus

Projekti eesmärk on lubada Veski tänaval Kuperjanovi ja Näituse tänava vahel jalgratastega sõita mõlemas suunas ehk jalgratturitele tehti vastassuunas sõitmiseks jalgrattarada.

Kogu Veski tänavale tehti mõlemasuunalise jalgrattaliikluse lubamiseks projekt juba 2010, kuid siis jäi töö ootama asfaltkatte uuendamist.

Kuna asfaltkatte uuendamist Kuperjanovi ja Näituse tänava vahelisel lõigul pole siiani saadud teha, uuendas OÜ Liikluslahendus mitme aasta tagust projekti ja sellele projektile tegi Toner-Projekti OÜ ka liiklusohutusauditi.

Põld ütles, et selle auditi ja projekti tulemusel valiti ohutuim lahendus, mida Veski tänava olukord praegu võimaldab.

Suurimad autoliikluse muudatused on nüüd alljärgnevad.  Veski tänava kõnealuses lõigus on vähendatud lubatud piirkiirust: senise 50 km/h asemel 30 km/h. Liivi tänava otsa juurde pandi autode kiirust vähendav künnis. Selle lõigu Näituse tänava poolses otsas tuli ära kaotada viie auto parkimiskoht.

Ja muidugi tuleb nüüd Näituse-Veski ristis arvestada Kuperjanovi poolt tulla võivate jalgratturitega.

Põld märkis, et Veski tänav on Tartus esimene, kus säilib ühesuunalise tänava liiklusolukord, kuid selles on vastassuunaline jalgrattarada.

Ka varem on tänavaid, kus ratturid võivad sõita teises suunas kui autodevool enamasti. Nimelt on Baeri, Õnne ja Ülikooli tänava mõnes lõigus ühes suunas sissesõitu keelav märk, kuid need tänavad on liikluskorralduslikult siiski kahesuunalised.   

Lähitulevikus on plaanis veel Veski tänava kõnealuse lõiguga sarnaseid uuendusi teha Veski tänava Tähtvere-poolses Näituse-Jakobi lõigus. Filosoofi tänaval on asjakohane projekt juba koostamisel. Aga kõneks on ka Kalevi tänav.

Lühem teekond rattureile

Ühesuunaliste tänavate muutumine jalgratturitele mõlemasuunaliseks muudab jalgrattakasutuse mugavamaks, sest teekond lüheneb,

«Praegu on linnas mure, et paljud jalgratturid peavad ühel või teisel viisil rikkuma liiklusseadust, liikudes ühesuunalistel tänavatel jalgrattaga kitsal jalgteel või vastassuunas sõiduteel, mis võib autojuhtidele väga ootamatu üllatus olla, ja võibolla ka mõni jalgrattur ei teadvusta endale, et nii üldse ei tohigi sõita,» märkis Põld.

Aga suunata jalgrattur ümber kvartali tiiru tegema ei ole lahendus, sest eesmärk on soodustada jalgrattakasutust, mis aitab vähendada müra ja saastet ning on tervislik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles