Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Juulis Tartus alanud elektriautode rent kogub populaarsust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kõige populaarsem elektriauto on Nissan Leaf.
Kõige populaarsem elektriauto on Nissan Leaf. Foto: Elmo Riig / Sakala

Tänavu juulis Tallinnas ja Tartus käima läinud elektriautode renditeenus on paari kuuga muutunud järjest populaarsemaks. Sageli renditakse auto terveks nädalavahetuseks.

Elektriautode renditeenuse prooviperiood algas nii Tartus kui Tallinnas 11. juulil. Kredexi kommunikatsioonijuhi Tarmo Seliste sõnul alustati siis väiksema arvu autodega, kuid nüüdseks on Tallinnas välja pandud 22 ja Tartus kaks autot.

Seliste sõnul on teenuse vastu olnud prooviperioodi avamisest alates väga suur huvi ning kasutamise aktiivsus on järjest kasvanud.

Keskmine rendisessiooni kestus on võrreldes juuliga kasvanud üheksa tundi. Juulis oli keskmine rendiaeg kolmteist tundi, augustis juba kakskümmend kaks tundi.

«Enamasti renditakse autosid paariks tunniks või siis juba pikemaks perioodiks, näiteks terveks päevaks. Nädalavahetusteks võetakse auto tavaliselt reedel ning tagastatakse alles pühapäeval,» kirjeldas Seliste. Kasutajate huvi on olnud natuke suurem Nissan Leafi vastu, aktiivselt renditakse ka väiksemaid Mitsubishisid.

Statistika järgi on ELMO Rendi kasutaja keskmine vanus 32 eluaastat ning kasutajatest enamiku moodustavad mehed. Rendiauto keskmine läbisõit oli augustis 218 kilomeetrit. Rekordi on teinud kasutaja, kes läbis autoga kokku 1883 kilomeetrit.

«Kasutajad on teenusega üldiselt väga rahule jäänud. Üksikuid probleeme on olnud rendikohtade leidmise, autode broneerimise ja laadimisega,» lausus Seliste.

Tartus saab praegu autot rentida vaid Ahhaa teaduskeskuse kõrval asuvast laadimispunktist.

Lähikuudel peaks lisanduma ka raudteejaama rendipunkt. «Vaksali rendipunkti osas käivad läbirääkimised Tartu linnavalitsuse ja Eesti Raudteega,» ütles Seliste.

Rendi esimene tund maksab kuus eurot ning iga järgmine tund kolm eurot. Maksimumtasu 24-tunnise rendisessiooni eest on 30 eurot ning 24 tunni täitumisel alustatakse uuesti esimese renditunni tasuga.

Elektriautode tutvustamiseks mõeldud renditeenust on riigil plaan osutada neli aastat. Prooviperiood lõpeb eeldatavalt tänavu septembri lõpus ja see sõltub rendipunktide valmimisest.

Tagasi üles