Kuigi Tartu linn on võtnud seisukoha, et oleks tore, kui linna koolide algklassides kasutataks kujundavat hindamist, ei tule see muutus kindlasti üleöö.
Üleminek võtab aega
Haridusosakonna juhataja Riho Raave ütles, et kõik algab õpetajate koolitamisest ja see võtab aega. «See on mõtteviisi ja koolikultuuri muutus,» kinnitas ta.
Et kujundav hindamine ei ole kohustus, siis on koolidel endal õigus otsustada, kas nad peavad sellist lähenemist heaks ja õigeks või millal nad seda kasutama tahaksid hakata.
Eelmisel õppeaastal tehti algatuseks koolide õppejuhtidele ja mõnedele õpetajatele suur üldkoolitus, kus käis rääkimas Viimsi kooli õpetaja Leelo Tiisvelt.
«Aga see oli algus. Nüüd peaks põhirõhk minema koolidesse, kus siis igaüks leiab endale kõige sobivama edasimineku vormi, on see siis jätkukoolitus või midagi muud,» rääkis Raave.
Haridusosakonna toetus on peamiselt rahaline, et võimaldada õpetajate koolitust. Keda koolid oma õpetajatele rääkima kutsuvad, on igaühe enda asi.
Valikuvariantidena tõi Raave välja kujundava hindamise asjatundjana tuntud Tiisvelti, koolitusi saab tellida ka Tartu ülikoolist ning loomulikult saavad välja aidata kohalikud õpetajad, kes juba rakendavad kujundavat hindamist.
Peamine on, et õpetajad saaksid kusagilt teadmisi ja kogemusi ega peaks tundmatus kohas vette hüppama.