Luunja vallale sobivalt idaringtee ja kaubakeskuse paigutamiseks Nõlvaku tänava äärde algatab Tartu detailplaneeringu, mis viib kahe omavalitsuse piiri muutmisele.
Vald toob Nõlvaku rahvale kaubakeskuse ja tankla
Tartu linn ja Luunja vald on pidanud pikalt läbirääkimisi, et Väike-Lohkvasse ära mahutada idaringtee, millest on eelkõige huvitatud Tartu. Samuti peab sinna mahtuma kaubakeskus, mida on plaaninud Prisma ja mille tarbeks maa müümine tõotab Luunja vallale miljoneid kroone tulu.
Probleemid algasid sellest, et Tartu üldplaneeringu järgi reserveeritud teekoridor osutus Luunja maadel uusehitiste tõttu tarvilikust kitsamaks. Sobilikum teetrass lõikaks aga ebaahvatlevalt väikeseks kaubakeskusele mõeldud maatüki.
Kompromisside otsingul on jõutud selleni, et linn annab kaubakeskuse tarbeks ka omalt poolt maad, nii hoone mahutamiseks kui parklate rajamiseks, mis toob kaasa senise Nõlvaku tänava kadumise.
Luunja vald on ette näinud platsi tanklale, mis võiks vallavanem Aare Andersoni sõnul uue magistraali äärde sobida.
Kompromissid ja viivitus
Detsembri alguses on Anderson saatnud Tartu linnavalitsusele ettepaneku algatada detailplaneering, et ühiselt leida lahendus maantee ja kaubakeskuse mahutamiseks. Teisipäeval saatis linnavalitsus vastava eelnõu edasi volikogusse.
Aastaks 2011 võiksid olla tehtud ettevalmistused Ringtee silla ehitamiseks.
Tartu abilinnapea Raimond Tamm selgitas, et linna poolt kaasatakse kahe omavalitsuse ühisesse planeeringusse krundid Nõlvaku 1, 2, T17 ja 19.
Luunja vallavanem Aare Anderson ütles, et vald algatab ka teemaplaneeringu, et lahendada teekoridori küsimus Räpina maanteest ülespoole jääval maa-alal.
Andersoni sõnul on läbirääkimistel Tartuga hästi edenetud, aga lõplikke kokkuleppeid ei ole allkirjastatud. Siiski on juba selge, et tulevaks kevadeks ei saa Ramboll Eesti AS üle anda kogu idaringtee eelprojekti, sest planeeringute menetlemine võtab aega vähemalt üheksa kuud.
Tartu abilinnapea Margus Hanson kinnitas, et tema teada ei sea idaringtee ühe lõigu eelprojekti viibimine ülejäänud osa ajakava löögi alla ja edasi saab minna ka jupiti. Nii on võimalik ringtee esimese lõigu ehk Võru tänava ja Ringtee risti ehituseni jõuda juba tuleval aastal.
Aastaks 2011 võiksid tema sõnul olla tehtud ka kõik ettevalmistused Ringtee silla ehitamiseks.
Tutvustus ettevõtjatele
Linna esindajad alustasid idaringtee projekti tutvustamist Ringtee-äärsetele ettevõtetele, kelle igapäevast liikumisteed uus magistraal mõjutab. Paljud kaotavad otsejuurdepääsu peatänavalt, nende juurde saab kogujateede kaudu.
Eile oli plaanis Pere Leiva ja Salome Auto ning Epitari külastamine.
Umbes 680 miljonit krooni maksva ligi kümnekilomeetrise ümbersõidutee ehitamiseks taotletakse raha Euroopa ühtekuuluvusfondilt. Tee peaks valmis saama aastal 2015.