Mugav lühinumber on küll hea meeles pidada, kuid vahel tõusevad järgmisel kuul telefoniarvet vaadates kuklakarvad püsti ja pähe tuleb mõte «oleks ma seda teadnud...».
Lühinumbritele helistamise hinnad erinevad palju
Lühinumber on kolme- kuni viiekohaline ja sinna helistamine maksab nii lauatelefonilt kui ka kõigist mobiilivõrkudest vähemalt 3.56 krooni minut.
Hinnast peab teavitama
Lisaks lühinumbritele kasutatakse ka hästi meelde jäävaid 800 ja 900-ga algavaid kõneteenusnumbreid. 800-ga algavatele seitsmekohalistele numbritele võib helistada rahuliku südamega, sest need kõned on tasuta. 900-ga algavaid numbreid kasutatakse eritasuliste teenuste jaoks.
Näiteks üks tuntumaid ja reklaamitumaid infotelefone Ekspress Hotline 1182 küsib ühe kõne eest olenemata selle pikkusest 14 krooni, Tartu tasuta infotelefonile 740 4020 hiljuti lisaks tehtud tasulisele 17 017-le helistamine maksab aga 17.56 krooni minut.
See jääb samasse hinnakategooriasse erootikaliinidega (või nagu neid viisakalt nimetatakse – vestlusliinidega), kus neidudega rääkimine maksab umbes 15–20 krooni minut.
Kõneteenusnumbrite pakkuja EMT andmetel on kõige kallim praegu helistada ennustusliinile numbriga 900 3366, kus minutihind on 72 krooni ja 16 senti.
Isegi kui kõne hind on tavapärasest kallim, on esimesed 10 sekundit lühinumbrile tehtud kõnest ikkagi tavahinnaga.
Selle aja jooksul peab helistaja saama teada, kuhu ta helistanud on ja kui palju ta selle eest maksma peab.
Erandiks on siin igasugused telemängud, hääletamised jms, mille puhul hinnast teavitatakse televisiooni kaudu.
Kõned tavahinnaga
Paljudele lühinumbritele helistamine maksab aga 3.56 krooni minut, see on miinimumhind ja näitab, et see, kellele numbri kaudu helistada saab, ei võta ise mingit lisatasu.
Sellised numbrid on näiteks Tartu ja Elva heakorratelefonid 1789 ja 1889, Lõuna politseiprefektuuri liiklusliin 14 900, perearsti nõuandeliin 1220 ja kümned teised. Nende hulgas on riigiasutuste infotelefonid, taksofirmad, turvateenused, pangad ning mitmed muud eraettevõtted.
Mõnele numbrile helistamine on aga üldse tasuta, sest kõne eest maksab vastuvõtja. Sellised numbrid on näiteks 11 6111 (üleriigiline lasteabitelefon), gripiinfotelefon 1676 ja ka uimastiinfo ning nõustamisliin 1707.
Kui infotelefonilt pakutakse võimalust kõne edasi suunata (näiteks 119, 1181 ja 1188), siis ei lähe kõne edasi mitte tavahinnaga, vaid lisatakse ühekordne tasu. 119 ja 1188 võtavad edasi suunatud kõne eest mõlemad 15.25 krooni, 1181 aga 9.16 krooni.