Maanteeameti värske tööplaani kohaselt algab Tartu lääne- ja idaringteed ühendava umbes pool miljardit krooni maksva liiklussõlme ehitamine eeloleval suvel ja lint lõigatakse läbi juba aastal 2011.
Tartu ringtee hiigelehitus jõudis tuleva aasta plaani
Tööde piirkond algab praegusel Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel Variku raudteeviaduktist, mis läheb kapitaalremonti, ja haarab sellest Tõrvandi poole jääva kurvi lähiala, kuhu tuleb mitmetasandiline liiklussõlm.
Raudteeviadukti tarvis tuleb Petseri raudteele ehitada ajutine teelõik. Linna pool raudteed ehitatakse Võru tänava ja Ringtee ristmik kahetasandiliseks, kus Võru tänav on viaduktil ning seda Ringteega siduvad peale- ja mahasõidud suubuvad kahele poole viadukti ehitatavatele ringristmikele.
Päris selge pole, kas töömaa piir lõpeb Ringteel Jalaka tänavaga või küünib Tähe tänavani.
Projekt 1. juuliks
Maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puust ütles reedel, et ehituse ettevalmistuse tähtajad on seatud nii, et tuleva aasta veebruaris-märtsis on valmis lääneringtee nn postimaja liiklussõlme täiendatud tehniline projekt ja idaringteele jääva lõigu eelprojekt, misjärel saaks välja kuulutada ehitaja leidmise riigihanke.
Puust ütles, et maanteeameti soov on jõuda lepinguni ehitajaga, kelle ülesandeks jääb ka idaringtee lõigu tehniline projekt, 1. juuliks. Idaringtee lõigu tellijaks on Tartu linn ja lääneringtee postimaja sõlmel maanteeamet. Samaks ajaks peaks olema lahendatud ka ehitusalale jäävate maade võõrandamisega seotu.
«Kangesti soovime, et ehitus läheks lahti juba suvel ja üsna reaalne oleks valmis saada aastal 2011,» ütles ta.
Idaringtee lõigu rahastamiseks Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist on otsus juba tehtud, sealt tuleb 85 protsenti rahast. Päris selge ei ole ülejäänu saamine.
Abilinnapea Margus Han-son on viidanud võimalusele, et see raha võib tulla riigilt. Puust ütles, et see tuleks välja käia linnal.
Lääneringtee sõlme rahastamisvõimalus on tekkinud Puusti selgitusel seetõttu, et mitu ühtekuuluvusfondist toetatavad objekti on kujunenud arvestatust odavamaks. Rahaeraldust arutab täna majandusministeeriumi vastav komisjon ja eelinfo kohasel on see projekt «suure prioriteetsusega».
Ehkki juba paar kuud on olnud võimalus, et kaua oodatud ehitus lõpuks tõesti algab, ütles Lõuna regionaalse maanteeameti direktor Kuno Männik, et asi läks konkreetseks alles eelmisel nädalal, kui objekt teehoiukavasse tekkis.
See suur liiklussõlm kahel pool Petseri raudteed on nii lääne- kui idaringtee esimene ehitusjärk.
Edasine pole selge
Ei ole selge, millal ehitusega edasi minnakse. Idaringtee kohta on olemas küll rahastamisotsus, kuid projekteerimine on peatunud seoses Luunja valla venitamisega trassivaliku otsustamisel.
Lääneringtee puhul on Puusti sõnul lootus, et veel mõni ühtekuuluvusfondist rahastatav projekt tuleb arvestatust odavam ja siis saab töösse võtta Riia tänava ringristmiku Lõunakeskuse juures ja loodetavasti ristumise Aardla tänavaga.
Riigieelarvest pole lootustki lähiaastail selliseks ettevõtmiseks raha leida.