Hoone Kuperjanovi 18a omaniku esindaja Priit Põlluste tunnistab, et «Heade värvide linna» peapreemiaga kaasnevast 3000 kroonist olulisem on linna tunnustus tehtud tööle Kampaania «Heade värvide linn» ühe peapreemia võitnud hoone Kuperjanovi 18a omaniku esindaja Priit Põlluste tõdeb, et ilma linna ettevõtmiseta poleks maja välimus tänavu ehk korda saanudki.
Kampaaniaga otsustas Põlluste liituda tänavu kevadel, eelkõige seetõttu, et nii oli võimalik osta värvi ja ehitusmaterjali odavamalt. Värvipassi, mille tegemise maksis kampaanias osalenute eest kinni linnavalitsus, oli Põlluste muretsenud juba möödunud aastal.

«Kampaania innustas kiiremini tegutsema,» märkis Põlluste. «Maja välimust uuendama ajendas kindlasti ka see, et viimastel aastatel on renoveeritud mitmed ümberkaudsed hooned.»
Tuntav kokkuhoid
Põlluste väitel kulus 1939. aastal valminud kolmekorruselise kortermaja välisilme kordategemisele 900 000 krooni. Küsimusele, kas ta kasutas ka kampaania raames pakutud laenuvõimalust, vastas Põlluste eitavalt.
Kui palju õnnestus tänu kampaanias osalemisele ehitus- ja viimistlusmaterjalide soetamisel kokku hoida, ei osanud Põlluste täpselt öelda, sest töid tegi ehitusfirma.
«Ise ehitades oleks muidugi odavam tulnud, kuid arvan, et ilma kampaanias osalemata oleksid tööd läinud maksma üle miljoni krooni,» hindas Põlluste kokkuhoidu.
Samas tunnistas ta, et raha ei kulunud ainult maja välimuse uuendamisele, välja vahetati ka aknad. Lisaraha neelasid veel hoovi korrastamine ja haljastus.
Tänavune aasta oli Kuperjanovi 18a hoonele taassünni algus: uuel aastal ootavad väljavahetamist elektrijuhtmed, remonti vajab trepikoda.
Põlluste hinnangul peaks «Heade värvide linna» kampaania jätkuma, sest nagu tänavune aasta näitas, on linn tänu sellele muutunud senisest kaunimaks.
Kuigi «Heade värvide linna» peapreemiaga kaasneb 3000 krooni, on Põlluste sõnul rahalisest autasust olulisem linna tunnustus tehtud tööle.
Kiirustades värvitud
Kampaanias osalenud maju hinnanud þürii liikme, ASi Tartem müügijuhi Meeli Kütimetsa sõnul oli linlaste huvi majavärvimise aktsiooni vastu rõõmustavalt suur.
Siiski leidis Kütimets ka negatiivset: tema sõnul on paljude majade välimusest näha, et töid ei ole tehtud kuigi korrektselt, kohati on üleliia kiirustatud.
«Inimesed mõtlesid väljapandud auhindadele ning värvisid maju isegi vihma ja lumega,» nentis Kütimets. «See oli viga. Kõigil oli võimalik kas või värvifirmadest küsida, kuidas ja millal on õige näiteks puumaja värvida.»
Kampaanias «Heade värvide linn» võttis värvipassi välja 525 linlast. Linna arhitektuuri ja ehituse osakonna juhataja Raivo Mändmaa sõnul jõudis töödega korralikult lõpule 109 majaomanikku. Maju, mille juures renoveerimisega algust tehti, oli aga 245.
Värvipasside tegemisele kulus 200 000 ja preemiateks 73 000 krooni linna raha. Korraldus- ja reklaamikulud neelasid 93 000 krooni, kuid selle eest tasusid kampaania peasponsorid Eesti Ühispank, Sadolin ning Vivacolor.
«Kokkuvõttes oleme üritusega rahul, kuigi vahepeal jäime värvipasside koostamisega jänni, sest huvilisi tuli väga palju,» tõdes Mändmaa. «Kindlasti jätkame tuleval aastal.»