Küsijale vastab: Tartu linnavalitsuse teedeteenistuse juhataja Rein-Martti Laarmaa:
On plaanis, kokku kaheksa ülekäigukohta.
Võtan praegu ette Eesti Raudtee Tartu jaama jalakäijate ülekäigukohtade ülevaatuse protokolli 12. oktoobrist 1999.
Selle põhjal on Valga raudteele lubatud viis uut ülekäigukohta: Väikse kaare ja Suure kaare otsa, Roopa tänavalt Aardla viie tee ristmikule, Lemmatsi tänavalt Mesika ja Tammetõru tänavalt Kopli tänavale.
Üle Petseri raudtee on lubatud rajada ülekäiguteed Aianduse tänavalt Maasika tänavale, Mesika tänavalt kooli juurde ja Heki tänava otsa.
Palju inimesi turnib üle raudtee ka Kopli tänavas, et pääseda Alasi bussipeatusse, kust lähevad bussid nr 4, 9, 12 ja 13, lisaks veel ekspress. Miks pole seda ülekäiku nimekirja kaasatud?
Ei oska öelda, mina selles komisjonis polnud.
Milline tee kõigepealt valmis saab?
Sel sügisel teeme valmis ülekäiguraja, mis viib Roopa tänavast Aardla viie tee ristmikule.
Millal rajatakse järgmised lubatud ülekäigukohad?
Linnamajandusosakond küsib järgmise aasta linna eelarvest neli miljonit krooni kõnniteede ehituseks. Sinna on kavas kaasa haarata ka raudteeületuskoht Aianduse ja Maasika tänava vahel.
Ja ülejäänud?
Kindlalt ei saa praegu lubada, aga esialgsed ettepanekud on sellised: 2003. aastal teha Pauluse surnuaia juures kaks raudteeületuskohta, 2004. aastal Lemmatsi ja Mesika tänava vahele ning 2005. aastal rajada jalakäijatele tee Mesika tänavast üle raudtee kunstigümnaasiumi poole.
Aga kas Kopli tänavale, mida raudtee poolitab, ülekäiku ei tule?
Ei. Uute ületuskohtade ehitamisel tuleb lähtuda kõnealusest 1999. aasta protokollist.
Kui palju maksab ühe tavjalakäijate ülekäiguraja ehitamine raudteele?
See sõltub kohast. Näiteks tänavu valmiv Roopa ja Aardla ületuskoht läheb linnale maksma 160 000 krooni.