Maarjamõisa polikliinikusse perearsti jutule minnes ei tarvitse patsient enam registratuurist läbi minna, sest visiidile registreerivad nüüd perearstid ise ja ka ambulatoorsed kaardid on nende kabinettides hoiul.
Registratuuris rippus eile silt, mis väitis juuli algusest kehtiva uuenduse põhjuseks puhkuste hooaja.
Perearst Eva Loskit rääkis, et põhjuse kohta silt valetab. Tegelik põhjus on hoopis see, et Tartu Ülikooli kliinikum, kellelt eraettevõtjaist perearstid seni registratuuriteenust ostsid, tahtis hinda kergitada ja nii palju, et arstid pidasid maksmist ebamõistlikuks.
Varem oli registratuurimaks seotud arsti vastuvõtutundidega, nüüd tahtis kliinikum aga maksustada registratuuris tehtavad toimingud.
«Mida hoolsamalt töötad ja sagedamini patsienti tagasi kutsud, seda kahjulikum see majanduslikult oleks,» pahandas Loskit.
Registratuuris käinud sabatamine ehk teenuse ebakvaliteetsus oli arstid varemgi kurjaks ajanud. Loskiti kinnitusel oli patsientidel registratuuri alatihti võimatu helistada, vahel kestis ootamine paarkümmend minutit.
Ka on patsiendid Loskitile kaevanud, et ambulatoorset kaarti tuli oodata 30-40 minutit, mõnikord kauemgi.
Perearst Tarvo Kiudma on nigela registratuuriteenuse eest seni pidanud kuus maksma umbes 2100 krooni, uute hindade järgi oleks kuumaks tõusnud umbes 3000 kroonile. Oma kuukäibeks nimetas ta 40 000 krooni.
«Mina kliinikumi ei süüdista, eks kliinikum määras hinna, millega teenuse pakkumine end ära tasub, ainult ma ei suuda seda hinda maksta. Ja loobusin,» kummutas Kiudma jutu suurest konfliktist.
Nagu teisedki paarkümmend perearsti, ostis ta oma kabinetti riiuli ja tassis sinna patsientide ambulatoorsed kaardid.
Tartu Ülikooli kliinikumi sisedivisjoni juhataja Aili Pikk kommenteeris, et perearstidega jäi registratuurileping sõlmimata osalt ka seepärast, et arstid ei jõudnud kokkuleppele ega kirjeldanud, millist teenust nad täpselt tahavad.
«Teised Tartu perearstid osutavad seda teenust endale ise. See on põhipõhjus, miks nad ka meil tahavad seda ise teha,» kõneles Pikk. «Kui nad pidasid meie teenuse hinda kalliks, siis teevadki nii.»