Koidula ja Hundu ootavad varuosa

Vilja Kohler
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Laaksaare sadama truu valvur Hundu saadab alati Piirissaarele sõitva reisiparvlaeva Koidula teele ja võtab selle vastu. Nüüd on Hundu segaduses: kella järgi peaks Koidula teele minema, aga võta näpust, seisab teine rikke pärast juba paar nädalat sadamas.
Laaksaare sadama truu valvur Hundu saadab alati Piirissaarele sõitva reisiparvlaeva Koidula teele ja võtab selle vastu. Nüüd on Hundu segaduses: kella järgi peaks Koidula teele minema, aga võta näpust, seisab teine rikke pärast juba paar nädalat sadamas. Foto: Sille Annuk

Laaksaare sadama neljajalgne valvur Hundu liputab igale autole saba ja loodab, et saab juba paar nädalat kai ääres seisva parvlaeva Koidula teele saata. Tühi lootus, Hundu, Koidula on katki.


«Meil ei ole enam toiduaineid, üks haige naine ootab saarelt ärasaamist, ehitajad ei saa sadamat tegema tulla,» kirjeldas Piirissaare vallavanem Maria Korotkova reedel väikesaarel valitsevat olukorda.



Neis hädades on süüdi näruks läinud ilm ja parvlaeva Koidula purunenud reduktor, lihtsamalt öeldes käigukast. Õnnetus juhtus paar nädalat tagasi, pühapäeva, 25. oktoobri õhtul kella poole üheksa paiku. Hädapärased sõidud mandrile tegid piirissaarlased eelmisel nädalal mootorpaadiga.



«Meremeeste keeles toimus kokkupõrge ujuva objektiga,» selgitas Koidulaga rahvast sõidutava ASi Kihnu Veeteed juhatuse esimees Toivo Kuldmäe.



See tähendab, et Piirissaarelt Laaksaare poole sõitma hakanud Koidulale jäi ligi 1,5 kilomeetri pikkuse Piirissaare kanali madalas vees ühe vindi alla toekas puunott, mis kiilus kõvasti kinni.



Avariis sai ülekuumenemise tõttu kannatada reduktori siduriosa ja vindi üks laba. «Käik oli sees, masinat ei saa siis korraga seisma panna,» ütles Koidula kapten Riivo Demus.



Koidula sõitis teise, terve vindiga Laaksaare sadamasse, kus selgus, et Euroopast on tarvis varuosa tellida.



Avariile järgnenud nädala sõidutas Piirissaare rahvast ASi Tartu Sadam alus Koit. Eelmise nädala alguses jäi ka Koit seisma: külmaks muutunud ilm kattis Piirissaare kanali jääkihiga, aga Koit jääga sõita ei saa.



«Meie elame selle asja üle,» kinnitas Korotkova. «See on ju teada, et kui mingi asi on Tartu maavalitsuse käes, siis meile sealt midagi head ei tule.» Vallavanem selgitas, et varasematel aastatel kehtis suvine ja talvine sõidugraafik, kuid nüüd enam nii pole.



«Oleme rääkinud, et pimedas sõita ei saa,» ohkas ta. «Kapten peab kanalis oma silmaga teed jälgima, seal on madal ja palju risu. Aga maavalitsus ei muuda Koidula sõiduaegu varasemaks, sest busside sõiduplaani ei saavat muuta.»



Tartu maavanem Esta Tamm polnud sellega nõus. «Me ei ole jäigad,» kinnitas ta. «Kui Piirissaare rahvas tahab, et Koidula sõidaks mõnel muul ajal, tuleb seda öelda.»



Pimedusest hulga suurem probleem on suuremaid ja väiksemaid puunotte täis kanal. «Seal on palju kopraid, kes langetavad suuri puid vette,» ütles Kuldmäe.



Lisaks on kanalis muudki rämpsu. Näiteks pidid tuukrid suvel mitu korda Koidula vindi ümbert lahti harutama sinna mähkunud suuri kunstmaterjalist suhkrukotte. Juulis jäi Koidulale samuti puunott vindi ette, aga siis läks õnnelikult, vaid üks laba sai muljuda.



Kuldmäe toonitas, et veeteede ametile kuuluvat kanalit tuleb hakata korrapäraselt puhastama, seal on vaja ohjeldada ka kopraid.



Koidula peaks korda saama sel nädalal. Kui ilm lubab, siis sõidab alus novembri lõpuni.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles