Tasuta infotelefon lõi tasulise sõsara

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Corbis/Scanpix

Üle kümne aasta lõunaeestlaste küsimustele tasuta vastanud infotelefoni 740 4020 omanik lõi prii liini kõrvale tasulise numbri.


Numbrilt 17017 saab infot nende organisatsioonide kohta, kes pole infoliini lepingulised kliendid.



Tasulist liini sundis mõlema numbri omanikfirma OÜ Infogrupi juhi Juri Kadatski sõnul avama mõnede oluliste klientide loobumine infoliini teenustest. Näitena tõi ta Tartu linnavalitsuse, Eesti Posti, TÜ Kliinikumi, prügifirmad ja mõned väiksemad ettevõtted.



Keeruline rahaseis


Et infotelefoni ärimudel tugineb just firmadelt ja organisatsioonidelt saadavatele lepingutasudele, jättis osa lepingute äraütlemine infoliini rahaliselt keerulisse olukorda. «Meie peame operaatoritele ikka palka maksma, olenemata sellest, kas firma, kelle kohta ta infot edastab, maksab meile või mitte. See kõik võtab raha ja aega,» selgitas Kadatski.



Seetõttu suunabki firma sellest sügisest alates tasulisele liinile need helistajad, kelle küsimus nõuab pikemat otsimist ja ei puuduta otseselt infoliini kliente. «Pidime leidlikult lähenema, et mitte minna kergema vastupanu, pillide kokkupanemise teed,» märkis Kadatski.



Helistades numbrile 17017, on kõneminuti hind 14 krooni ning inimesele öeldakse enne, et infoliin on tasuline. Kui inimene kõhkleb, kummale numbrile oma küsimusega helistada, võiks Kadatski soovitusel esmalt proovida tasuta numbrit. Kui selgub, et sealt infot ei saa, suunatakse küsija tema soovi korral edasi tasulisele numbrile.



Helistajad harjuvad


Et orienteerumist pisut lihtsamaks teha, tõi Kadatski välja, et tasuta liinilt ei saa infot bussiaegade, postiindeksite, eraisikute telefoninumbrite, TÜ kliinikumi, rongiaegade, raadiojaamade, piletilevi, prügifirmade ja ürituste kohta.



Infoliini juht nentis, et esialgu tekitas info jagamine segadust, kuid helistajad harjuvad tasapisi, et osa andmeid saab tasuliselt numbrilt. 



Päevas helistab tasuta infotelefonile 1500–3000 inimest. Tasulisele numbrile helistajaid on pea poole vähem. Organisatsioonil, kes soovib, et tema andmed oleksid infoliinilt eelisjärjekorras kättesaadavad, tuleb teenuse eest päevas maksta 7–10 krooni. Lepingulisi kliente on infoliinil umbes 1000.



Humoorikaid kõnesid infotelefonile


• Palun andke Tartus kasutatud beebide poodi.


• Otsige mulle, kes müüb jänese võrku? Sõna «jänes» alt midagi ei leia? Aga otsige siis kanade alt!


• Palun mulle Tartu linna korralageduste telefoni numbrit.


• Mul on üks küsimus: kas mu sõber läks hommiku buss number 3 peale või läks oma autoga?


• Meile tuleb Poolast 60 mootorratturit. Kas teil on mõni plats, kus nad ööbida saaksid?


• Palun Vanemuise kostüümilaenutuse numbrit... Ega teil endal mõnda vana pidžaamat ei ole?


• Palun sellist numbrit, kus inimesed hoiavad korterites lapsi!


• Helistaja soovib autolammutust. Pakume OÜ-d Kolb & Keps. Aitäh, ma võtan mõlemad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles