TÜ eripedagoogika osakond tähistab 40. aastapäeva

Risto Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Reedel ja laupäeval tähistavad eripedagoogid Tartus TÜ haridusteaduskonnas eripedagoogika osakonna 40.aastapäeva konverentsiga «Eripedagoogika: Teadus ja praktika 2008».

Konverentsil esinevad valdavalt eripedagoogika osakonna vilistlased ning erivajadustega inimestega igapäevaselt kokku puutuvad praktikud. Peaesinejatena astuvad üles professorid Jaan Kõrgesaar, Wolf-Rüdiger Walburg Saksamaalt, Heikki J. Lyytinen ja Leena Katriina Holopainen Soomest.



Teemadering on lai, nagu kogu erivajaduste skaala. Ettekanded rühmituvad kahe teema ümber: erivajadustega lapsed ja täiskasvanud, probleemide märkamine, kaasava õppe sisu ja korraldus; rõhuasetused õpetajakoolituses, sh logopeedide ettevalmistuses.



«Ester Lepiku poolt 40 aasta eest Tartu Ülikoolis eriala, hilisema osakonna rajamine on 1968. aastal alanud Eesti eripedagoogika ajaloo olulisemaid


verstaposte. Osakonna panus on olnud suur eriala arengu edendamisse nii sügavuti kui laiuti, aidates vältida nii pealiskaudsust kui liialdusi,» lausus üks konverentsi ettekandjatest, haridus- ja teadusministeeriumi kõrghariduse osakonna juhataja professor Jaan Kõrgesaar.



TÜ haridusteaduskonna dekaani kt Hasso Kukemelk märkis, et tänase maailma paljusus nõuab kõigi inimeste kaasamist ühiskonna arendamisse. «Selles mõttes on tegemist ajaloolise muutusega, et ka Eestis mõisteti 40 aastat tagasi erivajadustega inimeste tähtsust ning nende õpetamisele ja eluks ettevalmistamisele suurema tähelepanu pööramist. Hariduslikud erivajadused pole ainult vaegnägemine või –kuulmine, vaid seda on ka mingi väga suure ande omamine, mis tingib mitmeid iseärasusi inimese igapäevases tegevuses.»



Neljakümne aasta jooksul on Tartu Ülikooli eripedagoogika osakonnast kujunenud juhtiv keskus hariduslike erivajadustega laste arendamise edendamisel Eestis, kus toimub õpi- ja käitumisraskustega, vaimu-, keha-,kõne- ja meelepuuetega laste ning muukeelsete laste alus- ja põhihariduse sisu ja korraldust puudutavate teadusuuringute läbiviimine, ainekavade ning õppematerjalide väljatöötamine; eripedagoogide, logopeedide ja viipekeele tõlkide taseme- ja täiendkoolitus.



Lisainfot leiab konverentsi kohta veebilehelt http://www.ut.ee/ep-konverents.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles