Päevatoimetaja:
Kelly Olesk
+372 739 0375
Saada vihje

Ohtrad märgistused toovad koti koju

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pagas viiakse lennukisse umbes 20 minutit enne väljumist. Kui jääda registreerumisega vii­masele minutile, võivad kotid lihtsalt lennujaama maha jääda.
Pagas viiakse lennukisse umbes 20 minutit enne väljumist. Kui jääda registreerumisega vii­masele minutile, võivad kotid lihtsalt lennujaama maha jääda. Foto: Marina Puškar

Septembri alguses läks rühm Tartu Kõrgema Kunstikooli töötajaid keelereisile Maltale. Ümberistumiste käigus kadus mitme reisilise pagas, üks neist ootab kotti koju tänini.

Estonian Airi suhtekorraldusdirektori Ilona Eskelineni sõnul pagas üldjuhul ei kao, vaid lihtsalt hilineb. Selle peamisteks põhjusteks on liiga lühike aeg kahe lennu vahel või reisile registreerumine viimasel minutil – nii võib pagas õigest lennukist lihtsalt maha jääda.

Nii ongi kõige tõenäolisem oma pagasist ilma jääda reisil, mis nõuab mitut ümberistumist.

Märgista külluslikult

Selleks, et pagas igaveseks ajaks kaugete maade lennujaamadesse ringlema ei jääks, tuleb oma kohver ja kotid ohtralt ja kindlalt märgistada. Mida rohkem teavet ja kontaktandmeid kohvril on, seda kiiremini saab selle jälle kätte.

Koti või kohvri võiks varustada iseloomuliku paela või millegi muu kergesti äratuntavaga. Kohvrile tuleks kirjutada omaniku nimi, kontakttelefoninumbrid koos suunakoodiga, e-posti aadress ja aadress, kuhu pagas saata.

Arvestada tuleb kindlasti sellega, et lennujaamas või reisi kestel puutuvad kotid teiste reisijate pagasiga tihedalt kokku ning hooletult pandud kleebised või külgeriputatud sildid võivad kergesti ära tulla.

Kui kohver jääb lennust maha, tuleb kohe üles otsida konkreetset lendu teenindav pagasiteeninduse osakonna ametiisik, kes koostab pagasiraporti. Üks eksemplar raportist, kus on ka hilisemateks arupärimisteks vajalik kontaktnumber, jääb reisijale.

Kadunu hüvitatakse

Ametiisik lepib reisijaga kokku pagasi kättetoimetamise, asendamise või kahju hüvitamise või annab talle nende küsimuste selgitamiseks selle lennufirma kontaktnumbri, kes reisijat viimasena sõidutas.

Pagasi kadumisest võib teatada veel ka seitsme päeva jooksul pärast reisi lõppemist.

Kui vajalikud kontaktandmed on pagasilt kadunud, tuleb esitatud avalduses võimalikult täpselt oma kotte või kohvreid kirjeldada. Kindlasti peab olema kirjas värv.

Kui pagasit üles ei leitagi, hüvitab lennufirma selle maksumuse. Hüvituseks makstakse kuni 1000 SDRi (Rahvusvahelise Valuutafondi arvestusühik), mille väärtus Eesti kroonides on veidi üle 17 000 krooni. Kui kohvris oli midagi väga väärtuslikku, siis selle eest ei maksa mitte lennufirma, vaid reisikindlustus.

Kohvrijälitamine

• Aastas veetakse maailmas ligi kolm miljardit kotti ja kohvrit, kadunuks jääb neist umbes 0,1%.

• Kadunud pagasit on võimalik jälitada internetiaadressil http://www.mylostbag.com/. Pärast lennufirmale avalduse esitamist saab juhtum numbri (näiteks ATLXS13166). Sisestades leheküljel selle numbri ja oma nime, saab näha, kas pagas on leitud või mitte ja kas see on juba teel sinu poole.

Kommentaarid
Tagasi üles