Päevatoimetaja:
Henn Uuetoa
+372 739 0300
Saada vihje

Parimad kutsekoolid on Tartus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hea keevitaja ei jää iial tööta, kinnitab Tartu kutsehariduskeskus.
Hea keevitaja ei jää iial tööta, kinnitab Tartu kutsehariduskeskus. Foto: Ove Maidla

Tartu kutsehariduskeskus pälvis Eesti kutseõppeasutuste kvaliteediauhinna 2008. Teise koha ja eripreemia vääriliseks tunnistati Tartu kunstikool.

Sel aastal võttis omavahel mõõtu seitse kutseharidust pakkuvat õppeasutust. Konkursi võiduga kaasnes lisaks väärikale tunnustusele ka 150 000-kroonine preemia.

Tänavu hinnati koole nelja kriteeriumi alusel: tulemused, lähenemisviis, rakendus, hindamine ja ülevaatus. Põhjuseks, miks just nende kool kõige tublimaks tunnistati, seisnes Tartu kutsehariduskeskuse kvaliteedijuhi Eda Antoni arvates kooli missioonis pakkuda õppijatele arenguks parimaid võimalusi.

Kutseõppeasutused on kvaliteediauhinna eest rinda pistnud varem viiel aastal. Varasematel aastatel on Tartu kutsehariduskeskus kaks korda jäänud teiseks ning ühe korra kolmandaks.

Teisele kohale platseerudes jäi Tartu kutsehariduskeskus alla Türi tehnika- ja maamajanduskoolile ja teisel korral Olustvere teenindus- ja maamajanduskoolile.

Kutsekoolidele on kvaliteedikonkursil osalemine vabatahtlik. Konkursil hinnatakse kutsekoole kahes voorus: esimeses hindavad koolid ise oma tugevusi ja nõrkusi, teises heidavad koolide saavutustele kriitilise pilgu peale ka assessorid.

Konkursil osalemine andis koolidele võimaluse näha paremini enda võimalusi ja puudusi kvaliteedialase töö parandamisel. «Kooli asutamisest peale on Tartu kutsehariduskeskuse eesmärk olnud mitte olla ainult Eesti suurim kutseõppeasutus, vaid tagada ka väljaõppe väga hea tase,» rääkis Anton.

Konkurssi korraldab elukestva õppe arendamise sihtasutus Innove koostöös Eesti Kvaliteediühingu ning haridus- ja teadusministeeriumiga. Selle eesmärgiks on innustada Eesti kutseõppeasutuste juhte, töötajaid ja õppijaid mõtlema kvaliteedile ning end analüüsima.

Tagasi üles