Tartu politsei on ainuüksi sel aastal saanud 15 teadet ohtlike tänavakaevude kohta, viimane vahejuhtum oli sel nädalal, kui sõiduk vajus kanalisatsioonikaevu kohal läbi teepinna.
Hädad kaevukaantega toovad hulga teateid
Esmaspäevane õnnetus oli tänavu kolmas, kus politsei andmebaasi läks kirja tänavakaevu tõttu autole tekitatud vigastus. Sõiduauto Audi oli läbi tänavapinna vajunud Pika ja Pärna tänava ristmikul, teatas Tartu politsei pressiesindaja Ave Lillemäe.
Tema vahendatud ülevaatest nähtub, et eelmine õnnetus, kus auto sai kahjustada, juhtus juuli alguses. Siis pani politsei kirja, et laululava taga sõitnud Renault sai kannatada seetõttu, et tänavakaevul polnud kaant.
Üks auto sai aga vigastada lahtise kaevukaane pärast märtsi viimasel päeval Ristiku tänaval. Kaevukaas oli augu peal, kuid mitte korralikult. Teataja sõitis oma sõidukiga Dodge Ram lahtisele kaevukaanele ning sõiduki külg sai kahjustatud.
Probleeme kõikjal
Suuremalt jaolt on politseis kirja pandud teadaanded olnud seotud puuduvate, kohalt ära nihkunud või katkiste kaevukaantega. Probleeme on olnud kõikjal, nii suurtel kui väiksematel tänavatel.
Algus oli jaanuaris, kui kaevukaas puudus Aardla tänaval. Veebruaris oli kaevu-kaas katki Jaama-Paju ristis ning lahti Väikese kaare ja Raudtee tänava nurgal.
Märtsi alguses ehmatas lahtine kaevukaas liiklejaid Turu tänaval keskkatlamaja juures, aprillis Aardla tänaval ja Riia tänava viadukti all.
Vesi viis kaaned
Suvelõpu suurte sadude ajal tuli teateid järjest. Vihmavesi viis kaevukaane pealt Riia tänaval kaubamajade vahel. Tähe ja Vaba tänava ristil keset sõiduteed oli kaks lahtist kaevukaant, samal päeval, 4. augustil oli vihm kaevukaane ära kandnud ka Võru-Sõbra ristil. Kuu lõpul oli kaaneta kaev Kalda teel.
Tartu Postimees küsis politseilt ülevaadet tänavakaevudega olnud vahejuhtumitest seoses kirjutisega tänavatel leiduvatest arvukatest kulunud või vajunud kaantest.
Staaikas taksojuht Rainer Sahku leidis selles loos, et kulunud ja kolksuvad kaevukaaned võivad õnnetute kokkusattumuste korral olla ohtlikud, pealegi neelab kaevukaantest mööda laveerimine juhtide tähelepanu, mis võiks olla suunatud hoopiski kaasliiklejatele.