Helsingi parkimistasu astub Tartule kannale

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ants Liigus

Helsingi võimud plaanivad uuest aastast kohalike elanike soodusparkimise hinda pea kolmekordistada, nii et aastamaks jõuab järele Tartu B-piirkonna vastavale tasule.


Viimased 15 aastat Soome pealinnas Helsingis muutumatuna püsinud kohaliku elaniku parkimistasu 36 eurot (ehk 563 Eesti krooni) teeb läbi tugeva tõusu, teatasid eile Soome ajalehed. Uuest aastast on plaanis kõnealune asukaspysä­köin­ti­maksu tõsta 100 euroni ehk 1564 kroonini aastas.

Selline soodustusega parkimise õigus kehtib omaniku kodupiirkonnas, soodusparkimise kaarte on välja antud umbes 1,6 korda rohkem kui on parkimiskohti.

Elanikule soodustused


Tartus on tasulise parkimise ala elanikel (rahvastikuregistri alusel) võimalik osta soodushinnaga parkimiskaart, mis maksab C-piirkonnas aastaks 600 krooni, B-piirkonnas 1600  ja A-piirkonnas 3000 krooni.

Tartus saab parkimistasusoodustust elanik, kui tema elukoht on rahvastikuregistri järgi tasulises parkimisalas, sõiduk kuulub talle või ta on auto liisinud ja on selle vastutav kasutaja. Eraldi on klausel, et sooduskaardi saab, kui elukoha hoovis pole võimalik parkida, ning et ühe eluruumi kohta antakse soodustust vaid ühele sõidukile.

Helsingis sarnane


Helsingis on põhimõtted sarnased. Aluseks on rahvastikuregistri järgne elukoht, inimesel peab olema juhiluba ja tema kasutuses peab olema registri järgi mootorratas või kuni neli tonni kaaluv sõiduk. Inimene saab ühe tõendi, kuid sellele saab kanda kaks sõidukit, millest siiski vaid üks võib parkida elaniku soodustuse alusel.

Kohalikele mõeldud parkimisalad on Helsingis eritähistusega, kuid need hõlmavad kvartalite kaupa tänavaid. Linn on jagatud väiksemateks piirkondadeks, kus elanikel on õigus soodusparkida.

Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak ütles, et Tartus on elanike soodustused paika pandud selliselt, et need motiveeriksid otsima muid lahendusi lisaks parkimisele tänaval, kus ruumi napib. See tähendab otsima võimalusi hoovides parkimiseks, aga motiveeriksid ka arendajaid looma uushoonete juurde piisavat arvu parkimiskohti. Küsimus on mõistagi aga ka poliitiline.

Tartu õigusakt ütleb
Parkimistasusoodustust antakse füüsilisele isikule ühe A- või B-kategooria sõiduki parkimiseks tasulises parkimisalas tähtajaga üks kuu kuni üks kalendriaasta järgmistel tingimustel:
• isiku elukohana on Eesti rahvastikuregistrisse kantud tasulises parkimisalas paikneva eluruumi aadress; sõiduk on isiku omandis või kasutuses isiku nimel sõlmitud liisingulepingu alusel ja isik on kantud liiklusregistrisse kui mootorsõiduki eest vastutav kasutaja; elukoha hoovis ei ole võimalik korraldada parkimist; ühe eluruumi kohta antakse parkimistasusoodustust vaid ühe sõiduki parkimiseks.
• Parkimistasu on soodustuse korral 25% piirkonnas kehtivast parkimise täishinnast.
• Parkimise täishind aastas on A-piirkonnas 12 000 krooni,
B-piirkonnas 6400 krooni ja C-piirkonnas 2400 krooni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles