Õppetöös mahajääjatele on riik loonud erinevaid tugisüsteeme. Võimekamad ja motiveeritumad on sageli jäetud saatuse (loe: õpetajate panustamise) hooleks. Tervitan augustikuist Hugo Treffneri gümnaasiumi ja Tallinna Reaalkooli direktori tänuväärt algatust luua andekatele lastele lisavõimalusi. Ka riik on hakanud annete leidmist ja toetamist tõsiselt võtma, kasvõi näiteks TÜ teaduskooli rahastades.
Meie haridussüsteem ei keskendu tippudele ja seda on ette heidetud ka rahvusvaheliste haridusuuringute tulemusi analüüsides. Seda enam tuleb toetada koole ja klasse, kus pakutakse õppekava miinimumist rohkem, kus suudetakse liita koolisüsteemi konservatiivsusega innovaatilisus, loovus ning ettevõtlikkus.
Mõelgem laiemalt
Võimekamate õpilaste ootusi tuleb täita juba põhikoolis ja mitte ainult võõrkeelte õpetamisel. Just murdeeas õigete väljakutsete pakkumisega suudame ennetada paljusid probleeme, suunates õpialase energia sobivasse kanalisse.
Arvestades ühiskonna vajadusi tasub mõelda loodusteaduste süvendatud õpetusele, mis võiks sarnaselt võõrkeelega toimuda väiksemates rühmades, kui kooli pidaja seda rahastada suudab ja riiklik tellimus algatust toetab.
Tagamaks Lõuna- ja Põhja-Eesti tasakaalustatud areng, tuleb ka koolivõrku silmas pidades arvestada tõmbekeskusi ja nende tagamaid. Nii Treffneri kui Härma kool püüavad oma õppesuundadega rahuldada eeskätt Tartu õpilaste ja lastevanemate soove ning ootusi, kuid me oleme avatud ka kõigile teistele head haridust soovivatele noortele.
Meie kooli on suur tung kogu Lõuna-Eestist. Seega ei lahendata koolivõrku uuendades vaid Tartu probleeme ja silmas tuleb pidada väärika ajalooga kooli tänast positsiooni Eesti hariduselus.
Tõdegem, et Härma kooli edasise saatuse määrab eeskätt Tartu linna hariduspoliitika. Usun, et otsused tehakse vastutustundlikult ja põhjendatult, arvestades uuringuid ning huvirühmade arvamusi, tuginedes traditsioonidele, kooli asutajate Peeter Põllu ja Jaan Tõnissoni ideedele ja loodule.
Samal teemal: «IRL kaotaks katsed Härma kooli», TPM, 23.09.