Kohalikud valimised 18. oktoobril
Tartu Postimees esitas kandideerijatele küsimusi
Jah, rongiga reisijatel peab olema ooteruum vaksalihoones.
Püstitame lähteülesande linna ühistranspordisõlme (bussi- ja rongiliiklus) rajamiseks raudteejaama piirkonda, ajaloolise jaamahoone rolli taastamiseks.
Probleemiks on keerukad omandisuhted. Kuna nõudmine kergitab hindu, jäägu meie tahtmise suurus esialgu ärisaladuseks. Õpime bussijaamaga juhtunust.
Rahvaliit
Vana vaksalihoone reisijate kasutusse andmine on ainuõige lahendus. On kahetsusväärne, et riik erastas vaksalihoone, reguleerimata selle edaspidist kasutust. Ettevõtjal puudub äriplaan, mis hoonega peale hakata. Raudteemuuseumi rajamine oleks äriliselt kahjumlik. Kes sellele peale hakkab maksma?
Isamaa ja Respublica Liit
Vana vaksalihoone ei ole praegu linna omanduses, selle sõitjate kasutusse tulek sõltub eelkõige omaniku otsusest. Tartule on väga vajalik esindusliku raudteevärava taastekkimine.
Kindel on see, et IRLi linnavalitsus muudab rongile tuleku ja mineku sõitjatele meeldivaks ja positiivselt meeldejäävaks. Rongi ei pea enam ootama külmas ja vihmas.
Vaksalihoone kasutamine tundub ootepaviljoni rajamisest tõepoolest otstarbekam. Siiski oleneb see läbirääkimistest hoone omanikuga ja linnaeelarve jaoks vastuvõetava kompromissi saavutamisest.
Jah. Oleks kummaline, kui ajalooline vaksalihoone ei teenindaks rongisõitjaid. Senisest oluliselt tihedam riigisisene rongigraafik ja tulevikus loodetavasti teostuv kiirrongiühendus Kesk-Euroopasse lausa nõuavad vaksalihoone sihipärase kasutamise taastamist. Tallinna, Viljandi ja Valga suuna bussid võiksid peatuda ka raudteejaamas.
VL Alternatiiv
Ei tea linna ja hoone renoveerija ning omaniku lepingu sisu. Õiglustunne ütleb, et peaks olema avalikus kasutuses, vähemalt osa hoonest. Juhul kui vaksalihoone ei jää avalikku kasutusse, tekib küsimus, kus sel juhul ooteruum olema hakkab.
Tuleb ju tagada reisijate ohutus ja võimalus saada loodusjõudude eest varju. Paljud eakamad tulevad tavaliselt rongi või bussi ootama enne väljumisaega.
VL Eesti Meile Kõigile
Tartu ühistranspordi keskuse loomisega tagame inimesele vajaliku heaolu. Viieminutikohvik on avatud juba enne esimese rongi väljumist, reisile kaasa värske ajaleht. Mugav teenindus paki- ja jalgrattahoidlaga, vajadusel rattalaenutus 5 krooni 2 tunni eest. Viiekeelne tudengite infosõlm. Jalutuskäigud linnas soovi korral giidi saatel.
Näib, et selles suunas töö juba käib. Tervet hoonet ei vajata ka siis, kui bussijaam tõesti ümber kolib. Klaasputka à la praegune bussijaam ajaloolise hoone kõrvale ei sobi. Usun kõigi osapoolte arukusse. Tuleb valmis olla lähiaegadel reisirongiliikluse tunduvaks elavnemiseks kõigil suundadel.
Reformierakond
Nelja aasta jooksul on plaanis tolmuvabaks muuta 30 km kruusateid.
Keskerakond
Sillutada? Kruusakate on ka sillutis. Aga asfaldi saavad tänavad, kus maa-alused kommunikatsioonid paigas – vähemalt seda lollust me küll ei luba, et enne asfalteerime, siis kaevame. Ja siis jälle arutame, millal tänavad korda saavad.
Rahvaliit
Headel aegadel jõudis linn aastas asfalteerida üle kolme kilomeetri kruusatänavaid, mis on praegu ligi 10% kruusateede kogumahust. Sellise arvutuse kohaselt võiks hinnanguliselt öelda, et kümne aasta pärast on Tartus kõik kruusateed sillutatud.
Tegelikult sõltub selle plaani kiirus linna rahakotist ja konkreetse tänavaga seonduvast sademeveekanalisatsiooni rajamise vajadusest. Probleemi kiiremaks lahendamiseks tuleb kasutada odavamaid, tolmuvaba katte lahendusi.
Isamaa ja Respublica Liit
Isamaa ja Res Publica Liidu Tartus võimul olles kuluks selleks 5-6 aastat.
Sotsiaaldemokraatlik Erakond
Kavatseme kruusakatete sillutamist enam tähtsustada ja hoiduda kordamast olukorda, et linn kulutab mõnesaja meetri Küüni tänava ehituseks veerandi kruusateede asfalteerimise seitsme aasta eelarvest. On siiski ilmne, et linnaeelarve ahenevate võimaluste tõttu ei ole võimalik kõiki tänavaid eelseisva nelja aastaga sillutada.
Hetkel on kruusatänavate asfalteerimise tempo aeglustunud. Majandussurutises oleks tark kõigepealt kaine pilguga üle vaadata linna arengukava ja järgnevate aastate eelarved. Alles seejärel oleks korrektne kruusateede kadumise aastat lubada.
2005. aastal lubas Reformierakond, et 2007. aastaks on kõik tehtud. Milles probleem, peaks küsima Tartus enim võimu omavalt erakonnalt.
VL Eesti Meile Kõigile
Abiks on väikeettevõtlus ja ELi abi. 20 protsenti linnajuhtide vähendatud palgafondist suunatakse tööliste palgaks. Tee-ehituse väikeettevõttele ühekordne toetus 20 000 krooni.
VL Koostöökeskus – Tsentr Soglassija
Kui hädasolijate aitamiseks raha napib, siis asfalt võib oodata. Tuleb mõelda jäikade seaduste leevendamisele eelarveridade konverteerimiseks.