Air Baltic korrutab Tartu lennud kolmega

Nils Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uue ja suurema Tartu lennujaama reisijaterminali klaasfassaad on juba valmis, ent lõplikult peaks maja reisijaile avanema alles novembri algul.
Uue ja suurema Tartu lennujaama reisijaterminali klaasfassaad on juba valmis, ent lõplikult peaks maja reisijaile avanema alles novembri algul. Foto: Sille Annuk

Air Baltic lendab oktoobri lõpust Tartu ja Riia vahet lausa kahel korral päevas, nii Läti lennufirma kui ka Estonian Airi esindajad kinnitavad, et Tartusse tasub lennata.


Seni vaid neljal korral nädalas Riia ja Tartu vahet lendav Air Baltic teeb seda edaspidi enam kui kolm korda sagedamini ehk lausa 13 korral – esmaspäevast pühapäevani kaks korda päevas ja laupäeviti ühel korral.

Septembris on Air Balticu Riia–Tartu lendude keskmine täitumus olnud 66 protsenti ja Tartu–Riia lendude täitumus juba 74 protsenti.

Turu proovimine


Air Balticu asepresident korporatiivsuhete alal Janis Vanags kinnitas eile Tartu Postimehele, et selline tulemus annab firmale põhjust lendude enam kui kolmekordistamiseks.

«Septembri täitumus julgustas meid oma tegevust Tartu suunal laiendama ja loodan, et meie plaan töötab,» lausus ta. «Samas teeme nii kõikjal – vaatame kõigepealt uue liini esialgseid müügitulemusi ja proovime seda siis edendada nii palju kui võimalik.»

Vanags lisas, et juhul kui lendude lisamine oli liiast, võib ettevõte edasi-tagasi väljumiste hulka taas kahandada.

Lennufirma kohendab graafikut mõnevõrra muuski osas. Nii nihutab Air Baltic varahommikusi Tartust väljumisi hilisemale ajale ja nõnda tõusevad lennukid siit õhku iga päev kell 9.05. Ka hilisõh-tuseid väljumisi Riiast jääb alles kaks ja inimesed jõuavad Tartusse viiel päeval nädalas kaheksa paiku õhtul.

Alles augusti lõpus Tartu–Stockholmi lende alustanud Estonian Airi PR-direktori Ilona Eskelineni sõnul jääb ettevõte samuti algusega igati rahule – septembri esimesel 28 päeval on Stockholmi lendavate lennukite keskmine täitumus 58 protsenti ja saabuvatel lendudel 51 protsenti.

«Oleme saavutanud praeguseks umbes 60-protsendilise keskmise täitumuse, ehkki iga uue liini sissetöötamine võtab umbes kolm kuni kuus kuud,» lausus ta.

Nii Air Balticu kui Estonian Airi tulemused viitavad sellele, et ettevõtted on ületamas või juba ületanud tasuvuse piiri. Eskelinen ütles siiski, et seni vaid neljal korral nädalas Tartu ja Stockholmi vahet lendaval Estonian Airil ei ole praegu kavas Air Balticule lendude lisamisega vastata.

Valmimine lükkub edasi


Tartu liinilennunduse kiire arengu taustal lükkub aga edasi esialgu sellesse nädalasse plaanitud lennujaama reisijateterminali laienduse valmimine. Tallinna Lennujaama regionaalsete lennujaamade direktor ja Tartu Lennujaama juhataja kohusetäitja Andres Taimla ütles, et lennujaam avatakse reisijaile novembri algul.

«Ma ei tahaks siiski süüdistada ehitajat ega ka iseennast kui regionaalsete lennujaamade projektidega tegelejat,» lausus ta. «Lennud Läti poolt algasid meile ootamatult, olime seetõttu sunnitud ehitajaga tegema ajutise reisijaterminali ja selleks kulus umbes kuu ehk sama palju, kui praegu ehituse lõpetamisest puudu on.»

Seoses lennuliikluse kiire kasvuga töötab Tartu Lennujaama senine juht Rein Mark nüüd käitlusjuhina.

Taimla ütles, et lendude ja reisijate hulga oluline kasv tõi kaasa ka probleeme ja seetõttu jätkab Mark ühes kitsas valdkonnas.

Air Baltic tegi graafiku tihedamaks
Air Balticu Tartu-lendude graafik alates 25. oktoobrist:
• Pühapäevast reedeni kaks väljumist Tartust, kell 9.05 ja ja 16.40.
• Laupäeviti üks väljumine Tartust, kell 9.05.
• Pühapäevast reedeni kaks väljumist Riiast, kell 13 ja 19.20 (E,K,N,R) või 23.55 (P,T).
• Laupäeviti üks väljumine Riiast, kell 19.20.
Estonian Air jätkab neljal päeval nädalas:
• Tartust Stockholmi 14.30 (N,P) või 20.05 (E,R).
• Stockholmist Tartusse 11.35 (N,P) või 17.10 (E,R).
Allikad: lennufirmade koduleheküljed

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles