Päevatoimetaja:
Eili Arula
(+372) 739 0339

Pegasuse edu kannustab järgmist laeva ehitama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Emajõel huvisõite tegeva laeva Pegasus hooaeg jätkub seni, kuni ilm lubab.
Emajõel huvisõite tegeva laeva Pegasus hooaeg jätkub seni, kuni ilm lubab. Foto: Margus Ansu

Tänavu kevadel jõelaeva Pegasus rendile võtnud Anu Reiljan on hooajaga rahul ja peab plaani tuleval suvel jõele tuua veel ka tantsulaevaks ümberehitatud praami Koit.


Reiljanil on plaan Pegasusega kindlasti jätkata, sest reisijanumbrid olid head ja ideid, mida laeval ja laevaga teha, tuli hooaja jooksul järjest juurde. Juulis sõitis laevaga üle 4000 huvilise, augustis pisut alla 4000 ja tellimusreiside broneeringuid on tehtud juba oktoobrikuukski. Hooaeg jätkub, kuni ilm lubab.

Reiljan möönab, et näitajad võinuksid paremadki olla, aga laevaprojekti joosti käima siis, kui hooaeg oli alanud, ja kui suviseid kaldakontserte reklaamima asuti, olid inimestel plaanid juba tehtud.

Arenguruumi Reiljani sõnutsi on: reklaam ja müük ei töötanud alguses päris hästi, uueks hooajaks on plaanis arendada broneerimissüsteemi. Mingit põhjust neljaks aastaks Tartu Sadamaga tehtud rendilepingust loobuda seega pole, kuigi rendimaks olevat isegi suurem kui eelmisel hooajal Olga Aasavi makstud 400 000 krooni. Koolilaste sõite hüvitades toetas Pegasust 60 000 krooniga ka Tartu linn.

«Mina ütleksin, et alguse kohta läks väga hästi,» tõdes Reiljan. «Mulle vaieldi pidevalt vastu, et Tartus ei ole huvi laevareiside vastu. See on nüüd kummutatud. Huvi on päris suur. Laev oli jälle ka pildil.»

Reiljan ütles, et laeva Tartu Sadamalt ostmist ei ole jutuks tulnud, kuid kui laev müüki pandaks, ta seda ei välistaks. Kuigi rohkem kui 51 aastat vana laev pole ideaalne, saaks selle mootori vahetusega teha ökonoomsemaks.

Reiljan peab plaani ka praami Koit ümberehitamiseks, et seda tuleval hooajal tantsu- ja restoranlaevana jõge pidi sõidutada. Eesmärk ei ole kapitaalne ümber- ja kinniehitamine, et tuleks peaaegu uus laev, aga varikatus võiks sel olla.

Samal ajal teeb Tartu Sadam selle juhi Peeter Kuke kinnitusel pingutusi aastaid kalda ääres tühja loksunud reisilaeva Vanemuine taastamiseks. Kõnelused koostööpartnerite otsimiseks käivad.

Viimati Piirissaare vahet sõitnud ja Pihkva reiside unistuste aluseks olnud tiiburlaeva Polaris on Tartu Sadam aga maha müünud ja see mõõtis vett Soome järvedel. Laev on endiselt arvel Eestis ja sõidab ka Eesti lipu all, kuniks soomlased teevad viimase osamakse. Lepingu järgi peaks see juhtuma kahe ja poole aasta pärast.

Parandamatu optimist

Pegasuse rendile võtnud OÜ Paremax juht Anu Reiljan  (pildil) mui­­gab, et on parandamatu op­­timist ja see julgustas teda astuma sammu laevandusärisse, millega ta seni oli kokku puutunud üksnes reisijana. Tõsi, ta on mõelnud, et võiks kunagi purjetamise ära õppida ja kaptenipaberid teha.

Ettevõtluses on ta aga vana kala. Õpetas 20 aastat Tartu ülikoolis ettevõttemajandust ja strateegilist juhtimist. Rahareformiaastal 1992 lükkas käima oma esimese ärikoolitusfirma, mille hiljem ostis Fontes ja mis on Mainori majanduskooli eelkäija.

Kolm aastat tagasi tundis dotsent Reiljan aga, et töö kasvab üle pea, tegi ülikoolis lõpparve ja sestpeale peab ettevõttejuhtimise koolituse üheinimesefirmat. (TPM)

Märksõnad

Tagasi üles