1. Kas avaturg ja bussijaam jäävad senisesse asupaika?
2. Kuidas lahendate tartlaste paljukorratud soovi muuta ühistransport sõitjaile mugavaks ja meelepäraseks?
1. Kas avaturg ja bussijaam jäävad senisesse asupaika?
2. Kuidas lahendate tartlaste paljukorratud soovi muuta ühistransport sõitjaile mugavaks ja meelepäraseks?
Reformierakond
Avaturg ja bussijaam on linnaelus väga olulised asutused ning peavad olema hästi ligipääsetavad. Praegu asuvad need enamikule tartlastest sobivas asukohas ning ei turu ega bussijaama ümberkolimine ole hetkel päevakorral.
Kui kunagi peaks tekkima vajadus midagi selles kvartalis muuta, siis vajab see kindlasti põhjalikku poolt- ja vastuargumentide vaagimist koos linlastega.
Keskerakond
Rahvas nuriseb õigusega, et praeguses kohas on bussijaamal kitsas ja laieneda pole kuhugi. Kaalume Tasku kõhtu kadunud bussijaama kolimist uude ühtsesse transpordisõlme praeguse raudteejaama kandis. Avaturgu veel ei koliks – kena uus Turusild tõi selle ka annelinlastele lähemale.
Rahvaliit
Jah jäävad. Mõlemad on enamikule tartlastest tähtsad. Turult saab värskeid aiasaadusi, talunikult liha- ja piimatooteid. Turg on paljudele ka suhtlemis- ja kohtumispaigaks. Tartlasele on turu asukoht parim – annelinlane jõuab ka jalgsi turule, kaugematest linnaosadest ja maalt tulijatele on oluline bussijaama lähedus.
Isamaa ja Respublica Liit
Avaturg ja bussijaam jäävad senisesse asupaika. Transport toimib efektiivsemalt, kui nad on koos.
Sotsiaaldemokraatlik Erakond
Päris ausalt öeldes kaalume ka teisi variante. Uus city vajaks näiteks jõe poole ulatuvat keskplatsi. Bussijaam peaks olema suurem ning paremate linnatranspordi ümberistumisvõimalustega.
Need on teemad, mida linnavalitsuses põhjalikumalt kaaluksime.
Erakond Eestimaa Rohelised
Jäävad, kuna mõlema asukoht kesklinnas on kasutajatele mugav ja harjumuspärane. Bussijaam on küll tilluke, kuid juba tehtud vigu on kulukas parandada. Avaturg võiks keskenduda rohkem kodumaisele toidule ja vähem välismaisele tööstuskaubale. Koht tuleks otsida klassikalisele täikale.
VL Alternatiiv
Turgu ja bussijaama ei saa ühte küsimusse panna ja meie neid koos ei käsitle. Tartu bussijaama võiks viia raudteejaama lähedusse, kui seal on linna maa.
Praegune asukoht ei ole bussijaamale sobilik – asub suurte ärihoonete vahel ja seal on võimatu parkida, kas või selleks, et võimaldada puudega isikutel saada bussile võimalikult lähedal.
Oleks õiglane, kui Tartu linnavõim selgitaks välja elanike vajadused, korraldaks bussijaama arhitektuurikonkursi, siis alles saavad tartlased otsustada, kas bussijaam jääb samasse paika või ei. Uue bussijaama ehitamise peaks rahastama Neinar Seli, kellele maa tulnuks müüa turuhinnaga.
VL Eesti Meile Kõigile
Säilitame ajaloolise turuhoone. Taastame lahtise kalaturu, eeskujuks Soome ja Saksamaa. Lubame avaturge kaupluste esistel platsidel. Seoses Tartu ühistranspordi keskuse loomisega saab bussijaama asukohaks raudteejaam.
VL Koostöökeskus – Tsentr Soglassija
Avaturg on sobivas kohas ja hästi ligipääsetav. Bussijaam, Turusild ning linnaliinide sõlmpunkt toetavad turukäivet ja säästavad inimeste aega.
Bussijaam ehitati ehitusplatsi omandamiseks lootusega tõestada pärast Tasku valmimist, et see ei mahu ega sobi kesklinna. Sobiks küll, aga nüüd tõesti ei mahu.
-----------------------------------------------------
Reformierakond
Kindlasti tuleb enimsõidetud suundades suurendada bussiliikluse sagedust, vähemsõidetud suundades aitab liiklussagedust suurendada väiksemate busside kasutusele võtmine. Uues hankes, mida hakkame ette valmistama järgmisel aastal, saavad ka busside väljanägemise ja sisemise korrashoiu nõuded täpsemalt kirja.
Eurorahaga rahastatava projekti abil saame bussiliikluses juurutada uudset reaalaja infosüsteemi, mis näeb ette infotabloode paigaldamise olulisematesse bussipeatustesse ja rahvarohketesse kohtadesse. Nii saab inimene pidevalt teavet, millal buss tema peatusse jõuab.
Keskerakond
Bussifirma peab teenindama linna, mitte vastupidi. Bussiliikluse kvaliteedi tõstmiseks peame vajalikuks lõpetada teenuspakkuja monopoolne seisund (nt linna jagamine eri veotsoonideks). Ent tõsiselt peame kaaluma linnakodanikule paindlikuma munitsipaalettevõtte loomist.
Rahvaliit
Muudame ühistranspordi korraldust, loome linna hallatava transpordikeskuse, mille ülesandeks on liinide tellimine ja piletimüük. Koostöös naabervaldade ja maavalitsusega pikendame linnaliine ümbruskonna asumiteni ja rakendame sõidukaardi ühtse maksevahendina linnas ja maakonnas.
Rakendame tänapäevaseid lahendusi, et analüüsida busside täitumust ning optimeerida liinivõrku ja suurendada vajadusel busside sagedust. Varustame kõik linnaliinide bussipeatused ootepaviljonide või varikatustega.
Isamaa ja Respublica Liit
Loome linnale kuuluva ühistranspordiettevõtte.
Korraldame ümber liinide toimimise põhimõtted. Kavandame luua kaks linna läbivat kiirliini Annelinn – Lõunakeskus ja Vahi – Võru/Ringtee. Liinid saaksid peamagistraalteede neljarealistel teelõikudel tipptundidel eraldi bussisõiduraja ning bussile vaba teed hoidvad foorid.
Kiirliinidele tooks linnaosadest rahvast linnaosade bussid. Ümberistumised oleks viidud sünkrooni, mis tagaks vähese bussiootamise aja. Inimese jõudmine ühest linna punktist teise kiireneks. Kaoksid ära üksteise sabas sõitvad bussid.
Sotsiaaldemokraatlik Erakond
Meie eesmärk on bussisõitjate ringi laiendada ja bussisõidu mainet tõsta. Vajame täiesti uut liinivõrku, mis oleks kiire, töökindel ning seotud Tartu lähialadega. Viimane tähendab ühist elektroonilist piletit ja ühiseid soodustusi.
Et bussiliiklusesse investeerimine lihtsam oleks, plaanime luua linna oma ühistranspordifirma.
Erakond Eestimaa Rohelised
Bussifirma vajab arenguks stabiilsust, mida ei taga lühiajalised liinilepped linna ja erafirma vahel. Kaaluda tuleb linna osalust bussifirmas.
Buss pole atraktiivne, kui ta venib tipptunnil koos autodega ummikutes; on tänavaid, kus tuleb bussidele eraldada omaette sõidurada. Liinigraafikud peavad lähtuma sõitjate huvidest.
VL Alternatiiv
Meie usume, et liine on analüüsitud ja korraldatud parima äranägemise kohaselt, kuid eks paremini saab veelgi. Bussides võiksid olla nupud, millele vajutades saab märku anda väljumise soovist, ja kui peatuses inimesi ei oota, pole bussil vaja peatuda.
Buss ei reostaks siis nõnda palju loodust ja oleks võimalik ka kütuse kokkuhoid. Inimeste harjumusi tuleb muuta. Kindlasti võiksid bussid olla puhtamad ja juhul, kui tekib ootamatu mustus, tuleks liinile kohe saata uus buss.
VL Eesti Meile Kõigile
Tartu ühistranspordi keskus koordineerib ühistranspordi liikumist – rong, buss, takso, invabuss. Invabussid jaotatakse igasse linnaossa, sõit tasuta. 75 protsenti linnatranspordist kuulub väikeettevõtlusse. Pileti hind 7 krooni, millest 1 kroon laekub invatakso doteerimiseks.
VL Koostöökeskus – Tsentr Soglassija
Arvutiajastul ei tohiks olla võimatu koostada hajutatud sõidugraafikud, et bussid ei läbiks peatusi üksteise sabas, ligi pooletunniste vahedega. Bussid oleksid puhtamad ja vaiksemad, kui siingi rakendada tööpuuduse leevendamiseks reisisaatjaid.