Masu-ajale kohaselt pole kaugeltki kõik maailma autotootjad täna Tartus alanud Eesti ainsale motonäitusele «Motoshow 2009» oma uusimaid mudeleid välja toonud. Tõttöelda on seda teinud vaid Subaru, Volkswagen, Škoda, Renault ja Opel. Seda enam jääb aga ruumi tõelistele autoentusiastidele.
Galerii: motomessil uhkeldab aegumatu kroom
Kuna näitusepinna pärast pole käinud sellist heitlust nagu majanduse hiilgeaegadel, saavad messikülastajad nautida näiteks kroomirohket Cadillac'i kollektsiooni. Väljas on teisigi Ameerika päritolu sõidukeid, neist suurimad ja uhkemad on üle kuue meetri pikad ning enam kui kaks meetrit laiad.
«Vajadusel viib suunurgad kõrvade taha,» seisab kaheukselise Chevrolet El Camino SS müügikuulutuses kohal, kus omanik kirjeldab masina kiirendust nullist sajani. Kahtlemata pakub 5,7-liitrine ja 300-hobujõuline maanteemürsk palju sõidurõõmu, kuid tanklasse minnes võib see kurvaks teha rahakoti.
Huvilised saavad kiigata ka eesti rallispordi ajalukku, mil kurvide võtmiseks kõige edevam masin oli Lada. Nende kõrval seisab ka tuunitud eksemplare, millest üks varustatud pool pagasiruumi enda alla võtva nitrotsisterniga. Naerugaasi toel ning Fiati mootori abil jõuab Žiguli tagaratastesse enam kui 470 hobujõudu.
Vaadata saab ka nõukogude autotööstuse väärikamaid esindajaid ning kauneid eksemplare maanteemuuseumi kollektsioonist.
Messil esitletakse esimest korda Eestis sõiduautosid Subaru Legacy, Škoda Yeti, Volkswagen Polo, Volkswagen Golf VI, Peugeot 3008, Renault Megane 3 GT, Renault Megane 3 Coupe, Renault Scenic 3, Opel Insignia Sports Tourer 4x4, Mazda 3 ning bussi BMC Belde 250 Pocity.
Väljas on ka Eestis toodetud esimeste elektriautode katseeksemplarid.