Hotelli Apollonia Beach vastuvõtuleti juures skandaalitsenud eestlased leidsid hiljem oma hotellitoast eestikeelse kirjakese koos paari euro ja soovitusega neil selle raha eest eesti rahvale uus maine osta.
Portjee soovitas osta eestlastele uue maine
Neeme Pastik ei olnud esimesel õhtul tema perele antud bangaloga rahul. «Korraldasime kohe järgmise päeva hommikul vastuvõtulaua ees kõva skandaali,» räägib ta.
Pastik ei teadnud, et hotellis töötas portjeena ka eestlane Reimo, kelle perekonnanime jätab Tartu Postimees poisi palvel avaldamata. Kui Reimo oli asjad hotellituppa viinud, küsis Pastiku abikaasa, kas anda ka jootraha. «Siis ma ütlesin, et mis kuradi jootraha! Ei anna mingit jootraha!» meenutab Pastik.
Reimo ise mäletab, kuidas Pastikud arutlesid, «kas pritsime sellele tüübile pappi ka».
Kõige selle tulemusena leidsid Pastikud järgmisel päeval oma toast ümbriku, millele oli kirjutatud «Eks ava, kui julged...»
Kirjas seisis: «Lgp kaasmaalased. Olen tänulik selle kolmetunnise tsirkuse eest, mille te täna hommikul korraldasite, aga palun teid sügavalt, ärge seda enam korrake! Järgmised kaks siin veedetud «vangistavat» nädalat soovitan teil hoolikamalt valida eestikeelseid sõnu, mida te suust välja lennutate. Mõistan, et olete köhinud röögatut pappi oma kaua etteplaanitud puhkuse tarvis, aga kui te siin juba olete, siis nautige päikest ja merevett. Las mured ja probleemid olla ikka teist eemal ja hoidke Eesti lippu kõrgel. PÄIKEST TEILE!!!
Siiralt teie tüüp, kellele te kohvrite tassimise eest pappi ei visanud.
Tegelikult jootraha andmine käib imelihtsalt: siin on teile 2 eurot. Ostke selle raha eest eesti rahvale uus maine kui võimalik.»
Apollonia Beachis sel suvel portjeena töötanud tudeng Reimo kahetseb oma kirja. «Mõistan oma eksimust, kahetsen tehtut ja soovin paluda kirja adressaatidelt andestust vääritimõistetud sõnumi pärast,» kirjutas ta Tartu Postimehele.
Reimo tunnistab, et skandaalitsejad õõnestasid eestlaste mainet hotellipersonali silmis.
Kirja kirjutamise tingis Reimo kolleegide soov rahustada maha kliendid, kes ei suutnud kuidagi hotelli pakutavaga rahule jääda. «Kolleegid panid kirja kirjutamise ülesande mulle, aga eks ma sattusin seda vormistades liiga hoogu,» tunnistab ta.