Lõppeva aastaga saab kuidagi hakkama, ehkki osa arvete maksmine jääb järgmisse aastasse. Aga 2010. aastal laekumised vähenevad, laenuprotsendid ja püsikulud närivad eelarvet ühest, keskvalitsuse kärped teisest otsast.
Mõned riigid maksavad pärast kriisi veel kaua oma võlgu ja lakuvad haavu. Teised kasutavad kriisi aega struktuurseteks ümberkorraldusteks, teadmiste kogumiseks, koolitustöö tõhustamiseks ja tagavad majanduse kriisijärgse konkurentsivõime.
Üks võtmeküsimusi on vastava kvaliteetse koolitustegevuse väljaarendamine ning just Tartul on selleks parimad eeldused.
Tartu potentsiaal
Me panustame sellele, et Tartu on Eesti hariduse, teaduse, kultuuri- ja meditsiinipealinn ning kolka-poliitiline lähenemine tema probleemidele oleks kuritegelik nii Eesti kui linna seisukohalt.
Tartu rikkus on tema akadeemilised kodanikud oma loomingulise energia, aga samuti oma vajadustega.
Oponendid väidavad, et hoolimata Tartu mõtlemisvõimest ja -tasemest ei saa me oma linnast ehitada riiki riigis. Aga eeskuju ja seadusandlik initsiatiiv on küll võimalik.
Volikogu võib teha ettepanekuid kriitikat pälvivate õigusaktide ümbertegemiseks, nõuda konkreetsetel juhtudel õigusi erandlahendusteks.
Miks mitte õppida nendegi ELi omavalitsuste kogemusest, kes ei talu vaikides viie kõrvuti kraanikausi nõuet väikepoodides või tööd hirmkalliks ajavaid nõudeid vanade hoonete ümberehitamisel?
Juhtimine
Kavatseme linna juhtimise muuta kompetentsemaks, korraldavamaks, avaramaks, avatumaks. Nii kodanik kui ettevõtja ootab nüüdisaegset, pädevat, kiiret, hämarate tsoonideta ja bürokraatlike tõketeta asjaajamist.
Võtmeks on haritud ja tunnustatud linnaametnikud. Praegu ei paista nad poliitikute tagant väljagi. Ilma nende tööta pole igapäevaelu suunamine võimalik.