Nii palju purke kui sel suvel ei ole eestlased enam ammu kokku ostnud. Hea saak nii põllult kui metsast, aga ka kesine majanduslik olukord on pannud inimesed senisest tunduvalt rohkem hoidiseid tegema.
Hoidistamishuvi tühjendas poed purkidest-kaantest
Tõepoolest on sellel aastal hüppeliselt tõusnud nii purkide kui ka purgikaante ostmine, tõdes aktsiaseltsi A-Selver tegevdirektor Iivi Saar. «Lisaks sellele on suurenenud äädika, soola, moosisuhkru ning teistegi taoliste toodete ostmine, mis on vajalikud hoidistamiseks.»
Erineva suurusega klaaspurke on Selveri kauplused alates juuni keskpaigast kuni praeguseni müünud ligi 30 000, mis on ligikaudu kolm korda suurem kogus kui eelmisel hooajal.
«Erinevaid purgikaasi oleme müünud ligi 22 000 tükki, mis on umbes varasemal kahel hooajal kokku müüdud kogus,» lisas Saar.
Selveri klientide seas on kõige populaarsemad keeratavad purgikaaned ning 1L ja 1,8L purgid. Vahepeal said nii purgid kui kaaned näiteks Tartu Selveritest sootuks otsa. Nüüd on hoidistamistaarat jälle saadaval.
Et purgiäri tänavu ära tasub, seda kinnitas ka Konsumeid ja Maksimarketit haldava Tartu Tarbijate Kooperatiivi kaubandusdirektor Madis Suiste. Paiguti on poodidel hoidistamiseks vajaliku pakkumisega ka auke esinenud, tunnistas Suiste.
Maxima Eesti avalike suhete juht Erkki Erilaid kinnitas, et huvi on iseäranis suur purgikaante vastu. «Neid on ostetud tõesti hullult,» tõdes ta.
Erilaid tõi näite, et komplektpakendeid, kus on sees 24 purgikaant, pani Maxima üle Eesti müüki 50 000. Partii müüdi läbi mõne nädalaga ning praeguseks on järel vaid keeratavad purgikaaned.
Selle nädala lõpus jõuab poodidesse uus partii ka kaanetajaga kasutatavaid purgikaasi, lubas Erilaid. Maximas müüdud purkide arvu kohta Erilaiul informatsiooni ei olnud.
Taoline käitumine väljendab Erilaiu hinnangul kundede üldist ostukäitumist. «Inimesed püüavad varuda odavamalt, otsivad sooduspakkumisi.» See kõik on mõistetav, kui Eestis on arvatavalt juba 70 000 - 80 000 töötut, lisas ta.