Tartus vangla kurvi juures müüakse ühel pool Ringteed Ameerika autosid ja teisel pool Ameerika autode varuosi. Paradoksaalselt on see paik, kus auto ettevaatamatu lukustamine võib juhi jalameheks jätta.
Ameerika autod streigivad Ameerika autode poe juures
Mõne päeva eest sattus anomaalia piirkonda tartlane Mehis Tuisk, kes oli vennalt laenanud Chrysleri, et linnas asju ajada.
Päeval oli auto akuga probleeme olnud ja ta käis Ringteel Ameerika autode varuosade poes Top Parts nõu küsimas. Tagasi auto juures, tundus mehele, et kesklukustuspuldi patareid on tühjad, igatahes ei saanud immobilaiserit välja lülitada ja autot käivitada.
Läks mees Top Partsi tagasi, poe juhataja Indek Oraka teatas, et patareid võib rahulikult pulti tagasi panna: vaja pole mitte patareide vahetust, vaid auto teise kohta vedada, kus keskpultide töösagedus ei ole häiritud. «Poe teenindus oli suurepärane, auto pukseeriti 300 meetrit eemale ja kõik toimis,» kiitis Tuisk.
Ometi oli juhtum talle hämmastav, seda enam, et, nagu selgus, polnud ta kaugelt esimene ohver.
Vangla pole süüdi
Oraka ütles ajalehele, et probleem on põline, lööb välja enamasti Chrysleritel ja Chevrolet´del. Umbes kolmandikul nende kundede autodest.
Sealsamas kõrval asub Tartu vangla, aga justiitsministeerium teatas pärast spetsialistide käest uurimist, et tehnilise järelevalve amet käib vanglat regulaarselt kontrollimas ning et vangla raadioside ega muu vangla kasutatav tehnika ei põhjusta häireid väljaspool vanglat.
Oraka osutas, et tema poe eest paistab kaks raadiomasti, üks üle tänava, teine Tartu Veevärgi hoovil, viimane rikkalikult seadmeid täis.
Tartu Veevärgi juhataja Toomas Kapp ütles, et ettevõte kasutab seadmete automaatika juhtimiseks kaht sagedust. Veel kaks sagedust on ettevõtte töötajate vaheliseks raadiosideks, aga Kapp kinnitas, et need ei tohiks põhjustada häireid teistes süsteemides, sest nende kasutamine on kooskõlastatud tehnilise järelevalve ametiga.
Samas mastis ja oma hoone katusel on veevärk rentinud pinda ka teiste firmade seadmetele, aga Kapp ütles, et usutavasti on neil rentnikelgi kooskõlastused olemas.
Kapp ütles oma firma spetsialistidele viidates, et häireid võib põhjustada kellegi lubamatu raadiosaatja või kõrvalt kulgeva kõrgepingeliini tekitatav magnetväli.
Tehnilise järelevalve amet oletas eile kirjelduse põhjal, et probleemi põhjuseks on autosignalisatsioonide vastuvõtjate lai vastuvõtu sagedusriba, mistõttu nad püüavad kinni teisi läheduses asuvaid saatjaid.
«Mina ei usu, et selle pärast keegi hakkab antenne maha võtma, pigem soovitatakse osta Audi või Golf,» arvas võimaliku lahenduse kohta Oraka.