Tartu plaanib raekoja turismiinfokeskuse laiendada mitmekülgseks külastuskeskuseks ja paigaldada linna infokioskid, et turistid siin kvaliteetsemalt aega veedaksid.
Tartu saab külastuskeskuse ja turismiinfokioskid
Tartu abilinnapea Karin Jaansoni hinnangul on Tartu šansid Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuselt külastuskeskuse väljaarendamiseks raha saada väga head.
Kui EAS kiidab projekti heaks, alustatakse juba detsembris raekoja esimesel korrusel asuva turismiinfopunkti värskendamiskuuri. Selle käigus paigaldatakse ruumidesse konditsioneerisüsteem ja uuendatakse nii valgustust kui ka sisustust.
Lisaks remondile ootavad infopunkti ees ka sisulised uuendused. Uuenenud külastuskeskus hakkab lahti olema aasta ringi varasemast pikema teenindusajaga ning sinna soetatakse piletimüügisüsteem, kust saab osta vabaajaürituste ja muuseumide pileteid.
Lisaks paigaldatakse linna viis turismiinfokioskit, mis aitaksid hädast välja ka need külalised, kellel on kiire või kellel on infot tarvis näiteks varahommikul.
Jaansoni sõnul kujutavad kioskid endast puutetundliku ekraaniga internetipunkte, mis teevad menüü abil kättesaadavaks info transpordi, majutuse, vaatamisväärsuste, ürituste ja kõige muu kohta.
Prioriteediks on, et teavet saaks ka Eesti kohta, nii peaks ligi pääsema näiteks veebilehele Visiestonia.com.
Kioskid on plaanis püstitada kesklinna, aga ka bussijaama ja lennujaama. Selliste infokioskite võrgustik peaks tulevikus katma kogu Eestit.
«Kogu idee on, et külaline saaks Tartust positiivse elamuse, tahaks tagasi tulla ja soovitaks Tartut ka tuttavatele,» märkis Jaanson.
Kuna Tartu oli oma mõtetega EASi külastuskeskuste võrgu väljaarendamise meetmest ees, loodi siia infopunkt juba tunamullu. Praegune projekt rahastaks tagasiulatuvalt ka tol korral tehtud renoveerimistöid ja infopunkti sisustamist.
Külastuskeskuse arendamise ja infokioskite rajamise kogumaksumus on 3,55 miljonit krooni, sellest 2,9 miljonit loodetakse saada EASilt.