Päevatoimetaja:
Eili Arula
+372 739 0339
Saada vihje

Vaikiv kasutusjuhend hõbe, rääkiv müüja kuld

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

uPoest ostetud kodumasina käsitsemine võib küll lihtne tunduda, ometi tuleks enne selle tarvitusele võtmist siiski kasutusjuhend läbi lugeda.

Kui J.K sai teada, et tema laps on allergik, soovitas arst tal osta veefiltriga tolmuimeja – see ei keerutavat nii palju tolmu üles ja muutvat õhu seega puhtamaks. Sooviga osta veefiltriga tolmuimeja pöördus J.K eelmise aasta aprillikuus Eedeni keskuse Viva Elektroonika poodi.

«Müüja seletas mulle väga põhjalikult, kuidas tolmuimejat tuleb kasutada,» rääkis J.K. Tema kinnitusel näitas teenindaja ka seda, kuhu vett valada.

Masinasse vesi ei käi

Peagi keeldus masin töötamast ja juuni alguses viis Kadai selle garantiiremonti. Kui ta tolmuimeja 5. juulil tagasi sai ja selle kodus sisse lülitas, põlesid elektrikorgid läbi. Et masin enam elumärke ei ilmutanud, rändas see jälle remondikotta.

Kui kolme nädala möödudes polnud keegi poest helistanud, valis J.K. hoopiski remondimeeste telefoninumbri ja sai šokeeriva uudise osaliseks: tolmuimeja mootor läks katki, kuna tolmuimejasse valati vett. See ei olnud mitte veefiltriga, vaid tavaline tolmuimeja.

Viva Elektroonika Eedeni poe juhataja Jelena Lugojava sõnul ei olnud see siiski tavaline tolmuimeja, vaid pestava Hepa filtriga.

«Võimalik, et valiku käigus saadud suures infotulvas läksid neil segi veefiltriga ja veega pestava filtriga tolmuimejad, mis samuti puhastavad hästi õhku,» üritas Lugojava tekkinud olukorrale selgitust leida.

Võimaluse, et müüja ajas ise tolmuimejad sassi ja müüs klientidele vale toote, välistab Lugojava täielikult – kuigi see müüja enam nende poes ei tööta, olnud ta juhataja sõnul väga pädev töötaja.

Seda enam, et Lugojava kinnitusel on nende poes alati olnud müügil ainult üks veefiltriga tolmuimeja.

Miks aga siis, kui masin esimest korda katki läks ja Kadai selle poodi tõi, ei öeldud kliendile, et sinna ei tohi vett panna? Lugojava oletab, et kuna remondijärjekord oli pikk, jõudis tolmuimeja oma korda oodates juba ära kuivada.

Pood süüd ei tunne

Et müüja poes tolmuimejat nii põhjalikult tutvustas, ei hakanud Kadaid kodus kasutusjuhendit lugemagi, nad usaldasid müüja sõnu. Lugojava aga leiab, et kauplus tegi kõik nagu vaja, see on kliendi viga, kui ta kasutusjuhendit ei loe.

Novembri lõpus saadetud kirjas ütleb tarbijakaitseameti Tartumaa talituse peainspektor Merike Leilop, et kuna kaupleja ei tunnista, et oleks müügil vea teinud, klient aga ei suuda ostusituatsiooni tõestada, lõpetab ta kaebuse menetluse.

Veel märgib Leilop kirjas, et jääb ainult tõdeda: alati tuleb läbi lugeda toote kasutusjuhend.

Vaidluse vaigistas märtsis lõplikult tarbijakaitseameti otsus – kui osapooled ei ole eespool sätestatuga rahul, võivad nad pöörduda Tartu kohtumajja. Sellest aga pole kumbki pool huvitatud.

Õnnetu vettinud tolmuimeja istub aga siiamaani remonditöökojas, sest uus mootor maksab pool uue masina hinnast. Seda raha Kadaid omast taskust kinni maksta ei taha.

Märksõnad

Tagasi üles