Linnas sõitsid uued Valgevene bussid

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kolmeteljelise 14,8 meetri pikkuse MAZ-104 linnaliinibussi mahutavus on sama mis lõõtsbussil ja buss võttis välja ka kõik Tartus proovitud tänavanurgad.
Kolmeteljelise 14,8 meetri pikkuse MAZ-104 linnaliinibussi mahutavus on sama mis lõõtsbussil ja buss võttis välja ka kõik Tartus proovitud tänavanurgad. Foto: Andres Ehrenpreis

Eile ja üleeile said nii linnarahvas kui GoBusi bussijuhid proovida uusi liinibusse, mille Minski autotehas Tartule tutvumiseks kohale tõi.




Busside maaletooja, MAZ Eesti OÜ juhataja Heikki Tälli sõnul on Valgevene bussitootja huvitatud oma turgude laiendamisest ning seetõttu toodigi siia kaks bussi, et linlased ja bussijuhid saaksid teada, kui head need on.

Nii sõitsid kahepäevase tutvumiskampaania käigus liinidel 3 ja 5 kaks erineva suurusega uut linnaliinibussi. Need madalapõhjalised MAZ-104 ja MAZ-203 mahutavad 145 ja 105 inimest.

Ostmisest vara rääkida

Tälli sõnul ei jää bussid koostekvaliteedilt ega disainilt  alla läänest pärit bussidele. Nimelt teeb Valgevene tehas koostööd kogenud Saksa bussitootjaga Neoplan ning bussidel kasutatakse Mercedese ja Deutzi mootoreid. «Seega on jalgratta leiutamise etapp vahele jäetud,» rääkis Tälli, «on ostetud kogemus ja seda kasutama hakatud.»

Kuigi Minski autotehas näeb potentsiaalsete klientidena kõiki Eesti reisijaveoga tegelevaid ettevõtteid, on ASi GoBus Tartu regiooni juhi Valter Keisi sõnul busside ostmisest veel vara rääkida.

«Esialgu saame kogemusi uuest tehnikast ning busside ergonoomilistest omadustest,» rääkis Keis. Samamoodi on Tartus varem ka teiste tootjate busse proovitud.

Keisi sõnul saab busside ostmisest juttu olla siis, kui on olemas kehtiv veoleping. Praegune lõpeb aga järgmise aasta lõpus ning vahepeal kuulutab linn välja uue veohanke. «See näitab, kes neid busse üldse ostma hakkab, sest ehku peale ei saa mitme miljoni krooniseid busse osta,» ütles Keis.

Kui GoBusil peaks tulevikus busse vaja minema, hakatakse kaaluma hinna ja kvaliteedi suhet. MAZ-busside maaletooja Tälli sõnul on Minski bussid analoogidest 30-40% odavamad.

Lääne bussid paremad


Kvaliteedist ja vastupidavusest on GoBusi juhi Keisi sõnul aga veel vara rääkida, selline tagasiside tekiks paari kuuga. Siiski tunnistab ta, et kuigi bussidel pole peale vaadates vigagi, võib lähemal uurimisel leida märke vene ajast: «Eelkõige on need koostekvaliteedilt läänemaistest bussidest kehvemad ja kõiki detaile pole lõpuni viimistletud.»

See-eest Tälli kinnitab, et seni on busside kohta saadud tagasiside valdavalt postiivne. Tema sõnul on esile toodud busside kasutamise lihtsust ja nende disaini. Sõitjate rõõmuks on aga see, et bussid on madalapõhjalised, avarad ja madala müratasemega.

«Pärast seda, kui uute veohangete võitjad on selgunud, loodame, et hakkavad tulema ka busside ostu soovid,» rääkis Tälli.

Minski autotehasel on busside tootmise kogemus aastast 1992. Valdav osa busse läheb Valgevenesse, Ukrainasse ja Venemaale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles