Reisiparvlaevaga Koidula Piirissaarele sõitvaid huvireisijaid ja sinna asja pärast minejaid tervitavad kanali lõpus kõigepealt kaks ekskavaatorit, mis kaldal jaurates turbasegust pinnast kaevavad.
Sadamaehitajad lõid Piirissaarel kopad vette ja maasse
«Praegu käib siin sadama süvendamine,» selgitas Koidula välitekil töö käiku jälginud ASi Saarte Liinid projektijuht Arvi Nõmm, kes Piirissaarele kerkiva uue sadama pärast sõidab igal kolmapäeval Kuressaarest Tartumaa suurimale saarele.
Sadamas, kus Koidulale on vastu tulnud paarkümmend inimest ning lakkamatult klähviv üle keskmist kasvu krants, andis Arvi Nõmm kiire ülevaate, mida AS Merko Ehitus sinna oktoobriks-novembriks peab valmis tegema. Kaks kaid, ujuvkaid, parkla ja sadamahoone, loetles ta Piirissaare sadamasse tulevaid uusi rajatisi. Selleks kulub ligi 9 miljonit krooni.
Sooja ooteruumi ja korraliku kempsuga sadamahoone tuleb umbes sinna, kus paistab alumisel pildil olev ehitajate sinakashall konteiner. «Sisuliselt ehitatakse Piirissaarele samasugune uus väikesadam nagu on nüüd Laaksaares,» ütles Arvi Nõmm.
«Mehed töötavad kõvasti, nii ööl kui päeval,» kajastas mõni aeg tagasi tööle hakanud sadamaehitajate tegemisi Koidulale vastu tulnud Piirissaare vallavolikogu esimees Maria Korotkova. «Neil on siin väga raske, masinaid on saarele keeruline saada.» Pikemaks jutuks polnud tal mahti, sest mandrilt saabunud kaup ja mõned eakamad elanikud ootasid väikese noobli traktoriga laiali vedamist.
Veel sada aastat tagasi pidas Piirissaare rahvas maismaaga ühendust lotjadega, millele pääses lootsikuga, on kirjas sadamate haldamise ja arendamisega tegeleva ASi Saarte Liinid kodulehel. 1930. aastate alguses kaevati Piirissaarele kanal, mille otsa rajati paadisadam. Pärast sõda tehti samasse kohta ka väiksemate mootorlaevade peatuskoht.