Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Nils Niitra: mis on teile uudis?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Nils Niitra
.
Nils Niitra . Foto: .

On üsna selge, et Air Baltic ei kavatse kahe-kolme reisijaga Riia ja Tartu vahet pikalt törtsutada. Hea küll, esmaspäevaks oli Tartu–Riia lennule müüdud juba 15 piletit, aga 46-kohalise õhusõiduki jaoks on seda liiga vähe. Sellise lennuki täitumus peab olema vähemalt 60-70 protsenti.


Samas on uue lennuliini avamine algul ikka vaevarikas, sest endiselt ei tea paljud selle olemasolustki. Igale ajakirjanikule meeldib konkurentidele kiirete uudistega ära teha, aga seekord ja kindlasti mitte esimest korda tekkis minus küsimus: millega te, kallid kolleegid, tegelete?



Mis asi on teie meelest Lõuna-Eesti puhul uudiskünnis? Kas ainult see, kui üks politseinik teise puruks sõidab või asotsiaalile ei sobi talle kingitud soojaku asukoht?


Kui rääkida tõsiseltvõetavatest päevalehtedest, siis ei avaldanud uue lennuliini avamise kohta kröömigi ei Äripäev, Eesti Päevaleht ega ka – mis seal salata – Postimehe üleriigiline väljaanne. Järelikult leidsid meie toimetajad Tallinnas, et riigi suuruselt teisest linnast rahvusvahelise lennuühenduse alustamine ei paku Tallinna lugejaile huvi. Nad unustasid, et Postimeest loetakse mujalgi.



Rõhutan, Tartu–Riia ja tulevase Tartu–Stockholmi lennuliini avamine on oluline ja oodatud sündmus ülikoolidele, ettevõtetele ja kümnetele tuhandetele inimestele. See toob siiakanti rohkem konverentse ja investeeringuid. Tartu Postimehel on küll kohaliku lehena Tartu piirkonnas ülivõimsalt suurim auditoorium, aga uudis puudutab ometi tervet Lõuna-Eestit ja tänu päevalehtede Tallinna-kesksele ükskõiksusele jäi see paljudeni jõudmata.



Sellise suhtumise korral ei ole mõtet avaldada üleriigiliste päevalehtede arvamuskülgedel hiiglaslikke murelugusid valitsuse regionaalpoliitika puudumise teemadel. Kas teil endal seal Tallinna toimetustes on mingi regionaalpoliitika?



Air Balticu juhtidel on õigus, et uue lennuliini sissemäärimine nõuab suuri pingutusi nii Tallinna Lennujaama, Tartu linna kui Tartu maavalitsuse poolt. Riia kesklinnas olid suured lätikeelsed Tartusse kutsuvad plakatid.



Tore, aga miks ei olnud neil plakateil lisaks toredatele lätikeelsetele loosungitele kirjas peamine – see, et Tartusse saab nüüd lennata?



Tartu linn võiks julget Air Balticut sel viisil südamerahus ka oma rahakotiga kaude toetada. Tartu reklaamid võiks kindlasti üles riputada ka Riia lennujaama. Lisaks võiks linnavalitsus pakkuda nii Estonian Airile kui Air Balticule pikaajaliselt tasuta reklaampindasid Tartu tänavail.



Samuti tuleb Tartu kesklinnast lennujaama suunduv tee riputada kiiresti ja ilma mingite agadeta täis korralikke viitasid Tartu lennujaama suunal. Just täpselt nii nagu kõigis suurtes linnades. See ei hõlbusta üksnes lennujaama leidmist, vaid raiub flegmaatilisevõitu tartlaste mällu teadmise, et meil on lennujaam ja järelikult ka lennuliinid.



Loomulikult peaksid kõik siin asuvad riigiasutused ja ülikoolid lõpetama piletite ostmise väljumisega Tallinna või Riia lennujaamast ja ostma reisid igal esimesel võimalusel alguse ja lõpuga Tartus.



Lõunaeestlastele endile ka soovitus – kui teil on puhkuseks vabu veeringuid, siis lennake nädalavahetuseks Riia kaudu välismaale või kasvõi Riiga endasse. Millal te viimati Riias käisite?



Hotellid on naaberriigi pealinnas praegu odavad, südalinna kolmetärnihotellis saab ööbida 600 krooniga. Vanalinn on ilus ja Riia turg omaette kogemisväärsus. Jurmala liivarand on kiviga visata. Ja kindlasti võiks värskendada oma lapsepõlve mälupilte ja trammiga number 11 Riia loomaaias ära käia. Muide, tehte 11 x 2 abil saate meelde jätta ka selle bussi numbri, mis teid pärast lennujaama tagasi viib.

Märksõnad

Tagasi üles