Üle Emajõe rajatava Idaringtee neljasajameetrise silla ehituses astuti eilsega suur samm edasi, kui viiskümmend seguveokit tõid silla alusplaadi valamiseks kohale pea kolmsada kantmeetrit betooni.
Ehitajad valasid Idaringtee sillale alusplaati
Rajatav raudbetoonist sild toetub kaheksale sambale, millest vanglapoolsel osal on esimese kolme samba vahe juba valatud. Eile käis kibekiire töö Ihaste poolel, silla neljanda ja viienda samba vahel. Hommikul kell seitse alustanud veokid lõpetasid edasi-tagasi vuramise alles tööpäeva lõpuks
Eile valati korraga ära 295 kantmeetrit betooni, nädalapäevad tagasi valatud vanglapoolsele osale kulus 635 kanti. Omaniku järelevalve esindaja Arno Huik ütles, et varem valatud sillaosa on juba trossidega pingestatud ning ootab vaid järelkontrolli.
Ka eile valatud Ihaste-poolne alusplaat pingestatakse trossidega, mis kulgevad spetsiaalsetes torudes – igaühes 19 sõrmejämedust trossi, mis pannakse 280-tonnise pinge alla.
Silla alumise ja ülemise plaadi vahele jääb tühi ruum, kus saab tulevikus kontrollida ehitise olukorda.
Kui kalda kohal kulgev sillaosa on mõlemal pool jõge valmis, alustatakse üle vee ehitamist. «Esimest korda Eestis kasutatakse siin rippraketise süsteemi. Minnakse viiemeetriste juppidega. Valatakse ära, pingestatakse ära ja siis edasi,» selgitas Huik.
Mõlemalt poolt jõge kasvav sild peaks täpselt jõe keskel kokku saama ning see juhtub kunagi talvel. Jõe kohal kulgeva sillaosa pikkus on üheksakümmend meetrit.
Esialgse plaani järgi peaks rippraketis saabuma septembri lõpuks, kuid Arno Huik ütles, et ilmselt ei saa siis veel jõe kohal valutöid teha. «See oli töövõtja optimistlik plaan, aga ma olen kindel, et selleks ajaks ülejäänud osa veel valmis ei saa. Aga oktoobris küll,» lausus ta.
Eile valutöid vaatamas käinud linnamajanduse osakonna asejuhataja Andres Pool pakkus, et valamine lõpeb järgmise aasta kevadeks. Siis tuleb paigaldada veel hüdroisolatsioon, põrkepiirded ja asfalteerida. «Jämedalt öeldes peaks kõik tööd saama järgmiseks sügiseks tehtud,» sõnas Pool.
Idaringtee ametlik valmimistähtaeg on 2015. aasta aprill. Ringtee tulevasest marsruudist on valminud ka 3D-video, mida saab näha siit.