Mõisavahe 35 üheksakorruselises majas läks lift rikki, rikkimineku päeval remondimehed käisid, aga tööpäeva lõpul panid asjad kokku, üles sildid «Seisatud hoolduseks» ja läksid ära. Remont jätkus hommikul, aga inimestel oli raske liikuma saada. Kas remonti ei oleks pidanud kohe õhtul ära tegema, soovis teada saada ajalehele helistanud majaelanik.
Kas lifti poleks saanud remontida ühe päevaga?
Eile vastas Otise Lõuna-Eesti töödejuhataja Janek Lumi:
Eile tehti, täna tehti. Liftid on masinad, nagu autodki, lähevad vahel katki. Lihtsalt oli selline probleem, mida ei leidnud kohe üles. Vene lifti elektriskeem on keeruline, terve kapp on täis, 30–40 releed. Kui üks neist ei anna ühendust, võtab lahenduse otsimine aega. Reaalselt ei jäetud neid inimesi hätta, pandi üles info, et see lift on rikkis ja remondiga tegeldakse.
Miks õhtul kohe korda ei tehtud?
Igal inimesel on oma elu ju ka. Me ei saa sundida töömehi öö ja päev töötama. Me töötame õhtuni, siis jääb üks mees valvesse, kes tegeleb jooksvate probleemidega.
Kas te kujutaksite ette, et viite auto remonti ja eeldate, et öö läbi remonditakse? Kui tööaeg saab läbi, minnakse koju.
See härra tõi välja, et kõrgematel korrustel elavad pensionärid ja lapsevankritega emmed jäävad koju lõksu, kui lift ei tööta.
Kui need liftid nõukogude ajal paigaldati, oli süsteem üles ehitatud nii, et liftid pärast kella üheksat õhtul ei töötanud, need lülitati välja. Põhjus oli, et kui keegi kell kaks-kolm öösel kinni jääks, ei saanuks abi kutsuda – telefone polnud.
Mis on teil öises valves oleva töömehe ülesanded?
Primaarne ongi inimeste väljapäästmine. Kell 23–6 me teiste asjadega üldse ei tegele. Hilisõhtul tegeleme remondiga, aga mõistlikkuse piires. Kui on näha, et saab tunniga korda. Kui on suurem probleem, siis jääb hommikuks.
Inimesed tahavad ikkagi perega olla ja noh, töötunnid lähevad ka lõhki. Siis tuleb mõni riigiasutus kaela.
Kui palju on teil hooldada lifte ja on töötajaid?
Lõuna-Eestis üle 300 lifti. Töötajaid on neli.