Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Teisipäevane Helsingi lend jääb ära

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tartusse lendab selline Flybe'i lennuk.
Tartusse lendab selline Flybe'i lennuk. Foto: Flybe

Ainus Tartusse liinilende tegev lennufirma Flybe jätab ära teisipäevased lennud ja jätkab lendamist kuue korra asemel viis korda nädalas.

«See oli kõige kehvem nädalapäev,» kommenteeris Tartu lennujaama juhataja Juhan-Joh­hen Ross. «Pühapäev on kõige kõvem, ka esmaspäev ja reede.»

Teisipäevaste lendude selle aasta keskmine oli 20 reisijat lennul, kõikide lendude keskmine aga üle 27 reisija lennul.Eriti nutune oli Helsingist teisipäeval lendu alustanud reisijate arv: 15 lennul alla 20 reisija, ühel lennul alla 10 reisija.

Flybe’i lendudele müüakse pileteid koodijagamislepingu alusel. Täheldatav on, et Tartu–Helsingi reisijate jaotus on mõnevõrra muutunud. Finnairi piletiga reisijate arv on kasvanud juba üle poole reisijate koguarvust.

Lennujaama kommentaar jätkus, et teisipäev on murelaps kogu maailma lennunduses, inimesed ise ja neid lähetusele saatvad asutused planeerivad lende meelsamini alates esmaspäevast. Seetõttu pakuvadki paljud lennufirmad teisipäeva-kolmapäeva reisijatele soodushinnaga pileteid.

Halva uudise taustal on positiivne kild see, et pühapäevase suurema huvi tõttu käib Tartusse 48-kohalise lennuki asemel 68-kohaline.

«Flybe’i auks tuleb öelda, et kui neil väikest lennukit saata ei ole, ka siis saadavad nad suure, mitte ei jäta üldse saatmata,» ütles Ross. «Neil jäi möödunud aastal ära vist üldse kaks lendu, üks tehnilistel põhjustel ja üks ilma tõttu. See on väga hea tulemus.»

Selle kõige taustal võtavad tartlased Tartust lendamise võimalust ikkagi pika hambaga. Keskmiselt tuleb kuu kohta 1200 lendajat, tippkuudel 1500 ümber. Aga kergekäeliselt valitakse Tartu asemel Tallinn.

«Praegune põhiline võit on see, et oleme saanud Pihkva reisibürood Tartust lennupileteid müüma,» kommenteeris Tartus lendamise olukorda Tallinna Lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov. «Nad tulevad bussidega või autodega – selle me saame. Tartlasi pole me suutnud ära veenda. Nõutakse kogu aeg midagi muud, nõutakse Stockholmi, aga see lennuk, mis olemas on – kes sellega lendab?»

Tartu lennujaama andmeil ei ole Venemaalt pärit lendajaid olnud siiski üle kümne kuus.

Sahinaid sellest, et SAS plaanib Stockholmi ja Tartu vahet lendama hakata, Sakkov ei kommenteerinud. «Ei kinnita ega lükka ümber,» sõnas ta. «Tõesti oleme väga palju rääkinud ja üks lootus on, aga ma ei tohi öelda, mis see on. Aga kui see tuleb, jääb alandlikult loota, et inimesed kasutavad ka. Tahaks laiata, et kallid sõbrad, tartlased, nüüd te saate. See tuleb siis, kui lennufirma ise välja ütleb, see võib juhtuda sügisel, võib juhtuda kevadel.»

Kas pole hirmu, et Flybe üldse Tartu lennud lõpetab?

«Mul on kogu aeg see hirm, ka Tallinnas on hirm. Me oleme nii väike koht,» ütles Sak­kov. «Lennufirmadel on siin üliraske raha teenida. Kõige rohkem aitaks see, kui Fly­be’il läheks jube hästi, lennukid oleks täis. See paneks ka teisi mõtlema. Praegu on Tartu üks nurjumiste jada. AirBaltic lõpetas, Estonian Air lõpetas, Flybe vaagub. Miks see peaks kedagi juurde kutsuma. Niigi väike koht ja ainult probleemid.»

Flybe oli augustis 25. kuupäevaks kogunud Tartu liinil 787 reisijat. Keskmiselt oli lennul 22 reisijat.

Tartlaste leigust Tartust lendamise vastu on Sakkovi meelest lihtne seletada: «Ma ise ka tartlane peast, tean, kuidas see käib, et ah p…., ma ei võida ju midagi, Tallinnas auto ootab, siis käin veel tädi juurest läbi. Ja Hannes Astok üksinda lendab, aga kaua Astok jaksab.»

Tagasi üles