Karlova kiiruspiirang pole tänavapildis jõustunud

, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teguri tänaval paikneval märgil jääb näha kiiruspiirang 30 km/h, kuid et tegemist on piirangualaga, ei pruugi märgata.
Teguri tänaval paikneval märgil jääb näha kiiruspiirang 30 km/h, kuid et tegemist on piirangualaga, ei pruugi märgata. Foto: Margus Ansu

Karlova seltsi ja linna kokkuleppel loodud 30 km/h ala pea kogu Karlo­vas on ametlikult kehtinud juba ligi kaks kuud, kuid autojuhid ei näi sellest veel kinni pidavat. Piirangu eiramine võib tuleneda trotsist uue korra vastu, aga ka teadmatusest.

Karlova elaniku Madis Kuuse hinnangul oli 30 km/h ala loomine mõistlik otsus. «Otseselt mingit muutust küll märganud ei ole,» tõdes ta siiski.  Tema sõnul on liiklusmärgid jäänud autojuhtidele liiga märkamatuks.

«Mina olen rahul, aga sellest piirangust vist ei hoita kinni,» nentis Karlova elanik Marek Vahing.

Ta avaldas lootust, et uus piirang siiski vähendab tegelikku sõidukiirust, sest varem näiteks 70 km/h sõitnud autojuhid 30 km/h alas nii suurel määral kiirust enam ületada ei julge.

Vahingu arvates ollakse teadlikud uue piirangu tekkest. «Aga liikluskultuur on nagu on,» nentis ta.

Kiirus sõltub autojuhist

«Jama, see on liiga aeglane ja takistab liiklust,» lausus taksojuht Marko Maleva. Tema arvates ei pea autojuhid seetõttu teadlikult uuest kiiruspiirangust kinni, ja taksoklient võib koguni mõelda, et juht püüab meelega aeglaselt sõita, et arvet suuremaks teha. «Inimesed mõtlevad igasugu mõtteid, hakka siis kõigile seletama,» ütles ta.

Sellest, et Karlovast sai kiiruspiiranguala, kuulis ta teiste juhtide käest, kes olid internetist uudist lugenud. «Vana harjumus on nii suur, et ei pannud neid märke tähele,» tunnistas ta.

Taksojuht Lion Mihhailevi arvates takistasid parema käe ristmikud Karlovas juba varem 50 km/h sõitmist. Seda, et  praegu kehtib ametlik piirang 30 km/h, kuulis ta alles nüüd.

«Siiani ei torganud selline piirang silma,» tunnistas ta ja lisas, et piirangualas sõites pole piisavalt infot, mis uut korda meelde tuletaks. «Nüüd tean, et võime seal trahvi saada,» nentis ta.

«Milline osa seal kolmekümne alaks on tehtud?» küsis taksojuht Vaido Kurvits, kes samuti kuulis esimest korda uue piirangu jõustumisest.

Ta lisas, et on olnud mitu nädalat puhkusel ja sõidab esimest päeva jälle tööl. Piirang on siiski jõustunud juba juuni lõpust.

Lisamärgistus jääb ootele

Tartu linnavalitsuse teede- ja liikluskorraldusteenistuse juhataja Urmas Metsa sõnul on nüüd igas Tartu linnaosas elamurajoonide piirkonnad, milles kehtib 50 km/h väiksem kiiruspiirang. Ta lausus, et linnavalitsusele pole keegi ettepanekut teinud Karlovas endine kiirus taastada.

«Enam-vähem selles piires olid kiirused Karlovas varemgi, nüüd, kiirusepiirangu kehtestades sai liikumiskiirus seadustatud,» lausus ta.

Metsa sõnul sai Karlovasse paigaldatud rohkelt liiklusmärke. Tähelepanu tõmbavat kollast märki «Liikluskorralduse muudatus» nende hulgas välja ei pandud. Mets ütles, et see pannakse vaid siis, kui muutub sõidusuund, kiirusepiirangu kehtestamisel aga mitte. «Muidu me devalveerime kollase märgi mõtte,» selgitas ta.

Mets ütles, et linnavalitsus väljastas pressiteate, kuid peamise teavitaja roll oli Karlova seltsil. Karlova seltsi liige Ilmar Part lausus, et teave uuest piirangust ning põhjendused

selle loomiseks on üleval Karlova seltsi kodulehel. Aasta tagasi tegi selts ka küsitluse, milles samuti teavitati linnaosa elanikke võimalikust muudatusest.

«Eks kindlasti ei pea kõik juhid sellest kinni,» nentis Part. Tema arvates on praegu liiklusmärke liiga vähe, kuid linnal pole nende lisamiseks raha. Seetõttu toob ta välja odavama lahenduse. «Näeks, et järgmine samm on värvitud teekattemärgistused,» ütles ta ja lisas, et kavatsevad seltsiga linnale peagi ettepaneku teha.

«Sellele oleme ise ka mõelnud, et markeeringud maha teha,» kostis linnavalitsuse teede- ja liikluskorraldusteenistuse parkimise peaspetsialist Martin Nelis, kuid ei julgenud lubada nende märkimist teedele veel sel suvel. «Neid markeerimisrahasid lõputult ei ole,» lausus ta.

Nelise sõnul värvitakse enne kooli algust eelkõige üle vanad ülekäigurajad ja muud kulunud tähistused. Ta selgitas, et kuna talvel teekattemärgistusi värvida ei saa, võib juhtuda, et Karlovasse tehakse need alles kevadel, kui selgub, et neid on endiselt vaja.  

Kiirusepiirangud  elamurajoonides

• Ihaste

• Jaamamõisa

• Kesklinn

• Karlova

• Maarjamõisa

• Raadi-Kruusamäe

• Ropka

• Ränilinn

• Supilinn

• Tammelinn

• Tähtvere

• Vaksali

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles