/nginx/o/2009/06/18/196271t1h4ab6.jpg)
Tartu Kiirabi uue hoone avamisel purunes suur kandikutäis pokaale kildudeks just selsamal hetkel, kui pidulik lindilõikamise protseduur lõppes ja kiirabi juht Ago Kõrgvee midagi olulist öelda tahtis.
Loodetavasti ei toonud see pauk kaasa vallandamist ühele kohalekutsutud toitlustustöötajaist, kes üritas täidetud klaasidega kandikut tugeva tuule kiuste oma käele tõsta, kuid kel see kavatsus just parajal hetkel ebaõnnestus.
Killud ja ukse ees ojadena voolav vahuvein kannavad endas aga tugevat hea õnne märki ning Tartu Kiirabi uuele logistika- ja õppehoonele kulub õnnelik tulevik marjaks.
Või nagu ütles vastavatud maja loengusaalis Tartu Kiirabi nõukogu esimees Peep Pree: et väljas on küll masu, kuid uues, vastsisustatud majas ta seda masu ja surutist ei näe ning tema meelest pole surutist ka kiirabitöötajate meeles ja vaimus.
Eriti heatujuline oli aga Tartu Kiirabi juht Ago Kõrgvee, kes elegantselt vägesid juhtis, sotsiaalminister Hanno Pev-kurile ja Tartu linnapeale Urmas Kruusele meele järele olla püüdis ning tähtsa päeva puhul toodud kingituste ja auavalduste eest kõiki oma kolleege, sõpru ja külalisi tänas.
Loengusaali moodsal puutetundlikul tahvlil jooksis samal ajal slaidišõu, mis näitas Tartu Kiirabi pea 65-aastase ajaloo olulisimaid seiku, seejärel uue logistika- ja õppehoone ehituse erinevaid ehitusjärke ning erutavaid hetki kiirabitöötajate igapäevatööst, treeninguist ja koolitustest ning inimeste elude päästmisest.
Riia tänav 18 krundi hoovi valminud hoone on vana majaga ühendatud galerii kaudu.
Uuel hoonel on tulevikku silmas pidades palju ülesandeid: pakkuda kiirabitöötajaile stabiilset ja moodsat töökeskkonda ning olla meditsiinipersonalile aja vajadusi arvestav täienduskoolituskeskus. Kõrgvee usub, et uuest majast ei saa meditsiinitöötajate koolituskeskus mitte ainult Lõuna-Eestis, vaid terves Eestis.
Lisaks koolitusruumidele ja loengusaalidele on hoones meditsiinitarvete laod, töötajate spordisaal ning keldris hiiglaslik pesumasin, kus töötajate määrdunud rõivaid pesta. Vähetähtis pole hoovi rajatud kiirabiautode varjualune, kus kallid autod ei pea väljakutset ootama ei lõõskava päikese ega lumetormi käes.
• Iseseisev Tartu Kiirabi loodi 15. mail 1945. aastal 20 töötajaga, kelle seas oli kolm arsti ja üks hobusemees.
• Esimese auto sai kiirabi 1945. aasta detsembris.
• Raadioside dispetšeri ja autode vahel tekkis 1962. aastal.
• Riia 18 ruumidesse koliti 1965. aastal.
• Praegu töötab Tartu Kiirabis 312 töötajat, neist 166 täiskohaga. Töös on 17 brigaadi.
• Eile Riia 18 avatud uus õppe- ja logistikamaja valmis arhitekt Kaido Kepi projekti järgi. Ehitas Facio Ehitus. Koos sisustusega läks see maksma 10 mln krooni. Majas on pinda 450 ruutmeetrit.