Hea kunst ei vanane, vaid läheb aastatega üha paremaks ja nende autor saab seeläbi üha kuulsamaks. Tartu kunstnik Heikki Leis ja tema ülimalt üksikasjalised hüperrealistlikud joonistused tõestavad seda suurepäraselt.
Raimu Hanson: ajab muigama
Leis pani aastal 2009 esmalt Tallinnas ja seejärel sügisel Tartus Athena keskuses välja oma joonistuste sarja «Igapäevased peegeldused». Nagu Tartu Postimees toona kirjutas, tegutsevad joonistustel Priit Pärn, Peeter Volkonski, Andrus Kivirähk, Merle Jääger ja teised kuulsused peegli ees oma näo kallal. Pildid on nii üllatavad, et toovad vaataja palgele muige.
Seesama sari leidis järgneval talvel vastukaja Pärnu Postimehes ja Eesti Ekspressis. Neidsamu joonistusi avaldas ka Portugali kunstiajakiri Egoista ja Hispaania ajakiri Lamono.
Eesti Ekspress näitas paar aastat hiljem sama kunstniku fotosid sarjast «Elu pärast surma», mis jäädvustab hallitama läinud köögivilju suures plaanis. Niisugused värvikad maastikud leidsid interneti vahendusel kiiresti tee välismaisesse meediasse, praeguseni on neid avaldatud enam kui kümnes trüki- ja veebiväljaandes. Nii et Leis on küllaltki või isegi väga kuulus kunstnik. Kuid rohkem võõrsil ja vähem kodus.
Tartu Postimees tegi temast viimati pikemalt juttu kevadel, kui ta oli Tartu kunstimajas välja pannud oma hüperrealistlike joonistuste näituse «Reaalsuse kontroll». See ei koosnenud portreedest, vaid tavaliste inimeste tegevustest, mis on paberile pandud huumoritundlikult.
Ja nüüd, mõni päev tagasi avaldas inglise Daily Mail oma veebiväljaandes taas nood mitme aasta tagused «Igapäevased peegeldused». President Ilves pani seda tähele ja tegi tviterduse. Mispeale haarasid asjal sarvist Eesti Päevaleht ja Õhtuleht ning koostasid samade piltide teemal lehekülje. Nüüd tuleb mõnda aega oodata, et mõni suur rajatagune väljaanne avastab ka Heikki Leisi «Reaalsuse kontrolli» sarja – et siis tekiks üleriigiliste päevalehtede huvi ka nende joonistuste vastu.