Bussijuhid jäävad sõidugraafikuga hätta

, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TRT02: MADIS OONA :TARTU, EESTI, 28SEP20-
Pildil linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuse
spetsialist Madis Oona.
sa/Foto SILLE ANNUK POSTIMEES
TRT02: MADIS OONA :TARTU, EESTI, 28SEP20- Pildil linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuse spetsialist Madis Oona. sa/Foto SILLE ANNUK POSTIMEES Foto: Sille Annuk / Tartu Postimees

Rohked teeparandused ja -ehitused Tartus sunnivad bussijuhte oma puhkepauside ajast sõitma ja mõnikord ka sellest hoolimata peatusesse hilinema.

«Võimatu,» vastas linnaliinil nr 9 sõitnud bussijuht Andrus Paine küsimusele, kuidas õnnestub graafikus püsida. Tema sõnul peab mõnikord juba keset päeva ummikus istuma ja mõnel päeval võib juhtuda, et buss jääb koguni pool tundi graafikust maha.

Bussijuht Harry Lätteoja lausus, et kui mõnes kohas tekib viivitus, siis seda on raske enne ringi lõppu tasa teha. Tipptundidel on aga veelgi raskem. «Sõidamegi puhkeaja maha,» nentis ta.

«Ikka jääb graafikust maha, eriti kui on tipptund,» ütles bussijuht Kalmar Tennosaar. Ka tema sõnul ei jõua alati ringi lõpus ette nähtud kümneminutilist pausi pidada, sest graafiku järgi peaks juba järgmisesse peatusesse sõitma. «Võib-olla, kui tehakse ringi pikemaks, jõuab kuidagi,» sõnas ta.

Tuleb üle elada

Sebe Tartu linnaliinide juht Üllar Kaljuste selgitas, et kui tee peal tekib sulg, tuleb teha ümbersõite ja sellest on tingitud ka hilinemised. «Graafikud on ju tehtud selle arvestusega, et teeremonte ei ole,» nentis ta.

Busside sõidugraafikut muudetakse kaks korda aastas – sügisel ja kevadel. Kaljuste hinnangul on keeruline teeremonti sõiduplaani tegemisel arvesse võtta. «Teeremont saab ühel hetkel valmis, aga graafik kestab kevadeni,» sõnas ta.

Tartu linnaliinide sõidugraafikut koostab ühistranspordi peaspetsialist Madis Oona. Tema sõnul on graafikus püsimisega probleeme näiteks liinidel 9, 4, 12 ja 11, kuid praeguse olukorra parandamiseks midagi teha polegi praegu võimalik.

«Ehitustöö on ühel hetkel ühesugune, teisel hetkel teistsugune,» lausus ta ja lisas, et selle järgi graafikut seada ei saa. «See tuleb lihtsalt üle elada.»

Sõitjad pahandavad

Hilinemise tõttu langeb bussijuhtide peale sageli sõitjate pahameel. «Tulevad ja näitavad käega kella peale, aga mis mina teha saan,» ütles bussijuht Urve Viks.

Bussijuht Andrus Paine sõnul võib juht hilinemise kõrval saada pragada ka selle eest, et sõidugraafik on eksitav. «Inimesed tulevad siia ütlema, et bussijuht on süüdi, halb ja ei tea.»

Paine leidis, et ei ole mõtet hakata kliendile ka selgitama, miks õigeks ajaks ei jõutud. «Mis sa ikka ütled, tuju on ära rikutud ja muud ei midagi.»

Tema arvates peaks inimesed ise hilinemise põhjustest aru saama. «Bussijuht ei maga ju kusagil, ei söö või tee suitsu,» nentis ta ja lisas, et tema võib graafiku järgi sõitma minna, aga see, mis tee peal ees ootab, ei sõltu bussijuhist. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles