Maanteeamet pindab Tartu ümbruse teid bituumenisegu ja värske killustikuga. Kas Tartu murenenud tänavalõike võiks parandada sama meetodiga?
Kas Tartu murenenud teelõike võiks ka pinnata?
Vastab Urmas Mets, Tartu teede- ja liikluskorral-dusteenistuse juhataja:
Kindlasti oleks pindamine teekatte säilimise mõttes hea, kuid enne tuleb augud ikka ära parandada. Linnas on väiksemaid augukesi igal pool. Varsti jõuab Tartusse Patcheri masin, mis pritsib teeaugud täis killustiku ja bituumeni segu.
Kas pindamine poleks siiski kaugemas perspektiivis odavam kui igal aastal samal meetodil auke lappida?
Probleemiks on raha. Katame pindamiskihiga kõige kriitilisemad kohad. Näiteks on pindamine kavas Tallinna poolt sissesõidul Kreutzwaldi tänaval maaülikooli linnaku juures. Päris uue teekatte ehitamine on aga väga kallis. Kui me laseksime ühele tänavale rajada täiesti uue katte, jääksid ülejäänud objektid vaeslapse ossa.
Supilinnas ja Ihastes laseb linn katta osa kruusateid nn vaese mehe asfaldiga, mis on ju samuti pindamine.
See on kahekordne pindamine. Alla läheb killustik, vahele bituumen ja peale ka killustik. Odavaim viis saada tolmuvaba kate. Need tööd käivad juba Supilinnas Piiri ja Meloni tänaval ning lähevad maksma 28 131 eurot.
Tolmuvaba katte saab juulikuus ka kolm tänavat Ihastes: Ranna puiestee, Rannakajaka ja Sõnajala tänav. Vahetult pärast pindamist need teed siiski pisut tolmavad.
Ihaste tee on saanud Idaringtee ehituse käigus tublisti kannatada. Millised plaanid on selle teelõiguga?
Ihaste tee on tegelikult kõige nukramas seisus. Parandamine on plaanis samuti asfaldipritsiga. Selle aasta investeerimisplaanis sinna suuremaid summasid ette nähtud ei ole. Palju võtab raha Sõpruse silla ülekatte parandamine nii silla peal kui ka mahasõitudel ja Sõpruse ringil. Viimased suuremad riigihanked on kavas välja kuulutada sel nädalal.