Bussiputkad ei paku enam reklaamifirmadele huvi

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bussipaviljon.
Bussipaviljon. Foto: Sille Annuk

Vaid üks pakkumine ja seegi kümme korda kallim eeldatavast hinnast oli tulemus Tartu linna hankel bussiootekodade paigaldaja ja hooldaja leidmiseks. Linn lükkas pakkumise tagasi.

Ainsa pakkumise tegi OÜ RF Maak hinnaga 645 000 eurot 15 aasta peale kokku. Linnavalitsus eeldas hanke maksumuseks 67 500 eurot.

Arvestuse aluseks olid linnamajanduse osakonna tehtud uuringud bussiootekodade arvestusliku maksumuse ja nende hoolduseks aastas siiani kulunud raha kohta. Selle järgi oleks 58 bussiootekoja puhul maksimaalne mõistlik tasu umbes 12 000 eurot aastas, juhul kui neis poleks reklaamikappe ega antaks lisaks tasuta kasutusse maad reklaamikandjate paigaldamiseks.

Aga hanke osa oli reklaamikandjate paigaldamiseks maa tasuta kasutada andmine ja bussiootekodades on reklaamikapid.

Muutunud olud

«See üks pakkumine – hea, et me selle saime, aga midagi ei oleks juhtunud, kui see pakkumine oleks olemata olnud,» kommenteeris Tartu abilinnapea Raimond Tamm. «Selge, et meie ootusi ületas see kümnekordselt. Selgelt väga kallis lahendus.»

Tamm selgitas, et on ilmnenud, et need ettevõtjad, kes tegelevad reklaamimüügiga, tahaksidki keskenduda reklaamimüügile.

«Bussiootekodade paigaldamine, soetamine ja hooldamine ei kuulu selle kontseptsiooni juurde,» sõnas ta. «See viitab selgelt, et niisugune ärimudel enam ei toimi või pole see ettevõtjatele piisavalt atraktiivne. Osutatud on, Tartu tänavareklaam ei ole just eriline meepott, mille kallal toimetada. Loomulikult on siin võimalik reklaami müüa, aga see pole nii, et kõik reklaamikandjad on pidevalt koormatud.»

Uus lähenemine

Linnapea Urmas Kruuse osutas ühele vanale partnerile selles valdkonnas, kes soovis, et paviljonide kujundus arvestaks rohkem reklaamimüügiga – üks paviljoni kolmest seinast võiks olla võimalikult kitsas, et reklaam oleks rohkem avatud.

«Aga meie soovime, et inimestel oleks tuulevari,» sõnas Kruuse.

Praeguse olukorra lahendus on Tamme sõnul see, et linn teeb uue hanke esmalt bussiootekodade soetamiseks ja siis teise, et leida reklaamipartner.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles